אחרי טים קוק: מנכ"לית IBM מגיבה לדליפת המידע של פייסבוק

וירג'יניה רומטי: "למשתמשים צריכה להיות שליטה רבה יותר על הנתונים האישיים שלהם"

וירג'יניה רומטי / צילום: רויטרס
וירג'יניה רומטי / צילום: רויטרס

לאחר שמנכ"ל אפל, טים קוק, קרא להחיל פיקוח על פייסבוק במסגרת דבריו בפורום ההתפתחות של סין הנערך בבייג'ין - גם מנכ"לית IBM, וירג'יניה רומטי, מגיבה באותו פורום לפרשת דליפת המידע של פייסבוק שגרמה לנתונים על 50 מיליון משתמשים להגיע לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה. לדברי רומטי, למשתמשים צריכה להיות שליטה רבה יותר על הנתונים האישיים שלהם.

הפרשה עוררה דיונים נרחבים בנוגע לאחריות שחברות טכנולוגיה נושאות לגבי יידוע המשתמשים שלהם לגבי הדרכים בהן נעשה שימוש במידע שלהם.

רומטי אמרה היום (ב') כי "אם מישהו משתמש בטכנולוגיות האלה, הוא חייב לומר לאנשים מה הוא עושה, כדי שהם לא יהיו מופתעים מכך". רומטי הוסיפה כי "אנחנו חייבים לתת לאנשים את האפשרות לבחור לקחת בזה חלק או לצאת מזה, ולהיות ברורים לגבי זה שהבעלות על המידע היא של היוצר".

קוק אמר כי יש צורך ברגולציה, מאחר שהסיטואציה הפכה למאיימת, למרות שלרוב הוא אינו תומך ברגולציה, מכיוון שעשויות להיות לה השלכות לא צפויות.

פייסבוק נמצאת תחת מתקפה מצד משתמשים, מחוקקים ומשקיעים, בעקבות הפרשה במסגרתה התברר כי קיימברידג' אנליטיקה השיגה נתונים על משתמשיה ובנתה באמצעותם פרופילים של מצביעים על-מנת לסייע לדונאלד טראמפ לזכות בבחירות לנשיאות של 2016.

ביום שישי האחרון מחוקקים ביקשו ממנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להסביר בשימוע בפני הקונגרס איך התאפשרה הדליפה הזו. צוקרברג התנצל על התקרית בפוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלו, בראיון ל-CNN ואף במודעות שפורסמו בעיתונים בארה"ב ובריטניה.