חומוס עם מאיר אדוני: רמי לוי ישיק סדרת מוצרי פרימיום

הסדרה תכלול כ-50 מוצרים במגוון קטגוריות, בהן חומוס וסלטים, פסטות ובשרים מטוגנים • בנוסף תשווק רמי לוי מוצרי פסטה יבשה המיוצרת במפעל זארה באיטליה, לצד פסטות טריות של פסטה ריקו

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

רשת רמי לוי תשיק לראשונה סדרת מוצרי פרימיום תחת המותג הפרטי שלה שתכלול כ-50 מוצרים חדשים - כך נודע ל"גלובס". הסדרה תכלול מוצרים במגוון רחב של קטגוריות, בהן תערובות של קטניות, חומוס וסלטים, רטבים, פסטות ובשרים מטוגנים, אשר פותחו יחד עם השפים מאיר אדוני, אביב משה וג'קי אזולאי, וימותגו תחת השם "נבחרת השפים" במסגרת המותג הפרטי של הרשת, בהשקעה של מיליוני שקלים. המוצרים יושקו בסניפי הרשת מיד אחרי חג הפסח.

ברשת מתעדים להחדיר את המוצרים כחלק מהמותג הפרטי שקיים כבר שנתיים, במהלך שיהווה עבורה כניסה ראשונה לקטגוריות פרימיום, בהן קטגוריות ממותגות שנשלטות על-ידי יצרניות המזון הגדולות. כך למשל קטגוריית החומוס, הנשלטת על-ידי מותג "אחלה" של שטראוס שמוביל את השוק, ומותג "צבר" של אסם, אשר מחזיק גם הוא בנתח שוק משמעותי. מי שתייצר עבור לוי את המותג הפרטי היא חברת מעדני מיקי, שנחשבת לשחקנית הרביעית בגודלה בקטגוריית החומוס.

בנוסף לסלטים תוצרת מעדני מיקי, תשווק רמי לוי מוצרי פסטה יבשה המיוצרת במפעל זארה באיטליה, לצד פסטות טריות המיוצרות בישראל על-ידי פסטה ריקו. את מוצרי הקטניות של לוי ייצר המפעל של חברת הררית.

קטגוריה אחרת שאליה התכוון לוי להיכנס לא צפויה להיות מושקת בשלב זה - החלב הטרי. מדובר בקטגוריה תחרותית שבה שולטות חברות המזון הגדולות, ובראשן תנובה, ואחריה גם טרה ושטראוס. בנוסף, מחיר החלב נתון לפיקוח של המדינה, וגם מחיר החלב הגולמי מוכתב על-ידה, מה ששוחק את הרווחיות.

כיום כולל המותג הפרטי של לוי כ-940 מוצרים, ולפי דוחותיה האחרונים של הקמעונאית הוא היווה כ-12% מהמכירות.

במהלך זה רמי לוי מקווה לחדור לקטגוריות נוספות שבהן יש רווחיות גבוהה יותר מאשר על מוצרי הבסיס, וליצור בידול באמצעות חדשנות ומחיר זול יותר מהמותגים המובילים. מאז השקת המותג הפרטי של רמי לוי, הרשת נכנסה לפעילות במוצרים מובילים בעיקר בקטגוריות בסיס, וכעת היא פונה לראשונה גם לקטגוריית הפרימיום. בשנה האחרונה התרחשה מגמה של צמיחת מוצרי הפרימיום של 5.2%, גידול כספי במכירות של 107 מיליון שקל, וזאת לצד ירידה בקטגוריות הבסיס של 5.5%, המהווה קיטון של 78 מיליון שקל.

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות המותג הפרטי מהוות כ-6.1% מסך מוצרי הצריכה (FMCG), אך כיום הוא גבוה יותר במחלקות הנון-פוד ובמוצרים בסיסיים לבישול כמו שמנים, ביצים וירקות שטופים.