בשורה למשתמשי Google Maps: מהיום השירות זמין בעברית

גוגל הרחיבה את שירות המפות המקוונת ל-39 שפות חדשות -  ביניהן עברית, אמהרית ופרסית• מסתמן כי גם שירות העוזרת האישית של ענקית הטכנולוגיה יהיה זמין בעברית בקרוב

גוגל מאפס/ צילום: שאטרסטוק
גוגל מאפס/ צילום: שאטרסטוק

Google Maps , שירות המפות של גוגל, תומך כעת גם בעברית. אתמול (ג'), גוגל הודיעה כי היא הוסיפה תמיכה ל-39 שפות חדשות בינהן גם עברית. גוגל מפות זמינה כעת באופן מלא בעברית גם באפליקציות המובייל וגם בגרסת הדפדפן.

עד כה, האפליקציה תמכה בעברית בתוך ישראל, בהצגת שמות המקומות העבריים על גבי המפה. כעת, האפליקציה כולה זמינה בעברית, ותציג מקומות מרכזיים בעולם בשפה העברית, אם בכך יבחר המשתמש.

גוגל הוסיפה בחודש פברואר 18 שפות בהן תומכת כעת העוזרת האישית שלה, ה- Google Assistant . עברית לא הייתה בין השפות הללו, אך התמיכה בשפות שמיות התרחבה גם לערבית, מה שעשוי להצביע על כך שתמיכה בעברית תתווסף בקרוב גם לשירות זה.

מלבד עברית, השפות שהתווספו לגוגל מפות החל מאתמול הן: אפריקאנס, אלבנית, אמהרית, ארמנית, אזרבייג'נית, בוסנית, בורמזית, קרואטית, צ'כית, דנית, אסטונית, פיליפינית, פינית, גאורגית, איסלנדית, אינדונזית, קזחית, קמבודית, קירגיזית, לאית, לטבית, ליטאית, מקדונית, מלאית, מונגולית, נורווגית, פרסית, רומנית, סרבית, סלובקית, סלובנית, סווהילי, שוודית, טורקית, אוקראינית, אוזבקית, ויאטנמית, וזולו.

השפות הללו הן שפותיהם של מיליארד ורבע מאוכלוסיית העולם, ומפתיע שחלקן לא נוספו כבר קודם. בדיווחים זרים מניחים שהכללת השפות החדשות בפלטפורמה עשויה לפתוח שווקים נוספים בפני גוגל מפות. מצד שני, מבלי שהשירות תמך בעברית, עד כה השתמשו בו ישראלים רבים.

ההכרזה על הוספת השפות החדשות הגיעה לאחר הכרזות נוספות של השירות בחודשיים האחרונים, בינהן הכרזה על תמיכה במסלולים נגישים לכסאות גלגלים בתחבורה הציבורית. כך, גוגל מפות הופכת נגישה ליותר ויותר אנשים.