וול סטריט נסגר בירידות חדות; נאסד"ק צנח ב-2.7%

השוק הגיב להטלת המכסים של סין בשיעור של 15%-25% על 128 מוצרים אמריקאים • מדד S&P 500 נסגר ברמה הנמוכה ביותר מאז תחילת פברואר • מניית אינטל צנחה בעקבות דיווחים כי אפל תעבור להשתמש בשבבים בפיתוח עצמי במחשבי מק

סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בירידות שערים חדות, זאת לאחר שסין הודיעה הבוקר כי תטיל מכסים על 128 מוצרים מתוצרת ארה"ב. עיקר המכסים שתטיל סין יהיו בהיקף של 3 מיליארד דולר ובעיקר על מוצרים חקלאיים, זאת מאחר שסין מעוניינת לפגוע בבוחרי הנשיא טראמפ, ועל-פי הסטטיסטיקה בבחירות האחרונות, כשני שליש מהחקלאים באזורים הכפריים בארה"ב הצביעו לטראמפ.

מדד הפחד (VIX) זינק ב-18%, לאחר שבמהלך המסחר הוא אף עלה ב-25%. מדד S&P 500 נסגר ברמה הנמוכה ביותר מאז תחילת פברואר ובשיעור נמוך ביותר מ-10% מהשיא שלו בינואר האחרון. 

 

הממשל הסיני לא סגר את הדלת בפני הידברות עם ארה"ב, ובהודעה שפורסמה היום על-ידי משרד הסחר הסיני נאמר כי שתי הכלכלות הגדולות בעולם, סין וארה"ב, צריכות להידבר ביניהן כדי להפיג את החששות האחת מרעותה.

אמזון.קום , שרשמה שנה מעולה של עליות, המשיכה להיסחר בירידות מאז הכריז עליה טראמפ מלחמה תקשורתית, בתואנה כי היא איננה משלמת מסים ופוגמת במסחר הפנים-אמריקאי. הבית הלבן הכחיש כי אמזון עומדת בפני סכנה, אך טראמפ המשיך בשלו. בעקבותיה, נפלו גם מניות פייסבוק , אלפאבית  ונטפליקס . גם טסלה , שספגה בשבוע החולף הורדת דירוג, נסחרה בירידות. 

מניית סנאפ  נפלה במסחר לאחר שחברת המחקר moffettnathanson חזרה על המלצה המכירה למניה. 

מניית חברת הביטוחים הרפואיים היומנה  זינקה לאחר הדיווח כי וולמארט  מעוניינת להשתמש בשירותיה.

בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי חברת אפל מתכוונת להשתמש בשבבים בפיתוחה במחשבי מק החל מ-2020. השבבים של אפל צפויים להחליף את השבבים בפיתוחה של חברת אינטל 

בגזרת המאקרו התפרסם היום מדד מנהלי הרכש, שעמד על 59.3 נקודות. נמוך מהצפי שעמד על 60.1 נקודות ומהקריאה הקודמת, שהייתה 60.8 נקודות.