הכוכבים החדשים שהופכים את חדר הישיבות למגניב

מקרן שמאפשר להציג על כל משטח אפשרי, מחשב שמאפשר לשלוט בחדר כשעורכים מצגת ומסך שמאפשר ל-20 איש לתקשר ביניהם • מי אמר שטכנולוגיה עסקית זה תחום אפור?

גם בעידן הרשתות החברתיות והתקשורת מרחוק, אין עדיין תחליף לקשר פיזי ובלתי אמצעי עם אנשים, ובעולם העבודה הדבר מתבטא בפגישות עם משקיעים, לקוחות וקולגות. עם זאת, אפשר לשדרג את הקשר הזה בדרכים אינטראקטיביות ומתקדמות, שישפרו את הסיכוי להעביר למאזינים את המסר - ואולי גם לשכנע אותם לפתוח את הכיס. לפיכך ממשיכים יצרני האלקטרוניקה להשקיע הון בפלח השוק העסקי ולהציע לו את מיטב הטכנולוגיה. המוצרים יקרים, אבל כשעל הכף נמצאים מיליוני או מאות מיליוני דולרים, העסק מקבל פרופורציה.

מצגת על השולחן

כל סטודנט למנהל עסקים לומד ביומו הראשון שמצגות לא מיועדות רק להעביר מידע, אלא גם ללכוד את תשומת-הלב של הצופים העסוקים והקצרים בזמן. את המשימה הזו ממלא היטב המקרן Xperia Touch מבית סוני, שנחשף בתחילת השנה שעברה ויצא לשוק בחודשים האחרונים.

המקרן הקומפקטי מבוסס על טכנולוגיית לייזר קצרת טווח ומסוגל להציג על כמעט כל משטח שטוח (בגודל חצי מטר עד שני מטר לערך), ברזולוציה של 1,336X768 פיקסלים. ייחודו של המקרן הוא באינטראקציה וירטואלית עם המציג והצופים: הוא אינו דורש שלט רחוק או מסך מגע, אלא מאפשר להקרין את התפריטים והאפליקציות "באוויר", ישירות על המשטח. הדבר נעשה בסיוע חיישן אינפרה-אדום שמזהה את תנועות האצבעות ומיקומן, ומאפשר גם עבודת צוות, כאשר מספר משתתפים בחדר יכולים להתערב במצגת ולצרף משוב.

מלבד מצגות ניתן להשתמש במכשיר למשחקים רבי משתתפים, "נגינה" וירטואלית ועוד. המקרן מציג אוטומטית את המידע בפרספקטיבה שמתאימה לגודל ולמבנה המשטח - שולחן, קיר וכדומה. אגב, המכשיר פותח על בסיס טכנולוגיה של Eyesight הישראלית.

היחידה כוללת בנוסף מצלמת 13 מגה-פיקסל ומיקרופון, שיכולים לשמש לצורך שיחת ועידה, וכן שלל חיבורי רשת וסוללה נטענת, שמספקת עד כשעה של עבודה רצופה ללא חיבור לחשמל. גובהו של המכשיר כ-13.4 סנטימטרים ומשקלו פחות מקילו, אך למרבה הצער המחיר הרבה פחות קומפקטי: כ-1,360 דולר באמזון.

מקרן קפסולה

מי שמחפש מקרן IoT מבוסס אנדרואיד, שיהיה ידידותי יותר לכיס - הן מבחינת הממדים והצורה והן מבחינת המחיר - עשוי למצוא את מבוקשו בדגם ה"קפסולה" של חברת Nebula, שיצא לשוק לפני כחודשיים. המכשיר מעוצב כמו פחית שתייה, וממדיו בהתאם, אולם הוא מסוגל להקרין על מסכים בגודל של עד 100 אינץ' בעוצמת הארה של 100 לומן.

הנבולה תומך במערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1, ומציג את התוכן של מגוון מכשירי אנדרואיד. ממשק עם סמארטפון, למשל, שנעשה באמצעות אפליקציה ייעודית, מאפשר להשתמש בו כשלט רחוק למצגות, סרטים ומשחקים. סוללה פנימית נטענת מאפשרת להקרין סרט וידאו באורך עד ארבע שעות בטעינה בודדת.

חומרת המכשיר די דומה לזו של סמארטפון, וכוללת מעבד ארבע ליבות מתקדם, מעבד גרפי ושבב תקשורת אלחוטי. המחיר כ-350 דולר.

מסך לסיעור מוחות

לתעשיית האלקטרוניקה יש פתרונות פרודוקטיביים גם לחברות שמאמינות בסיעור מוחות בחדר הישיבות, בדגש על השתתפות אינטרקאטיבית וספונטנית של הנוכחים בחדר. לקהל הזה פונים לוחות קיר דיגיטליים אינטראקטיביים, שהם למעשה מסכים ברזולוציה גבוהה. כמה משתתפים בו זמנית יכולים להוסיף עליהם בו זמנית הערות ודגשים, סימונים, נוסחאות וכדומה, באמצעות האצבע או עט דיגיטלי.

החודש השיקה LG מסכים כאלה במספר גדלים. הבכיר מביניהם מבוסס על מסך 86 אינץ' ברזולוציית אולטרה HD בטכנולוגיית IPS , שמספקת קשת צבעים רחבה ומדויקת ללא קשר לזווית הצפייה - מה שנועד לאפשר תקשורת יעילה בין המציג לנוכחים בחדר. קלט רגיש במיוחד מאפשר למשתתפים להוסיף סימונים קטנים בגודל של 3 מ"מ בלבד, כמו כתב יד קטן, אייקונים וכדומה, תוך מתן היזון חוזר מדויק לכותב, בדומה למסכי סמארטפונים.

גם האינטראקטיביות מרשימה: המסך יכול לזהות ולהציג עד 20 אינטראקציות בו זמנית. כדי למנוע בלאגן ניתן לקבוע מראש היררכיה של כותבים - הקלט של המנהל מקבל עדיפות על המסך על פני הקלט של המשתתפים האחרים, שהם פחות בכירים. המחיר הופך את המוצר למתאים בעיקר לארגונים מבוססים: כ-15 אלף דולר.

מחשב קליל

למרות ההתקדמות הטכנולוגית המואצת של המקרנים החדשים, המחשב הנייד הוא עדיין ידידו הטוב ביותר של המנהל בדרכים, וגם כאן יש חידושים שישיגו את אפקט ה"וואו" בישיבה.

דוגמה אחת היא הדור השישי והחדש של המחשב הנייד X1 קרבון מבית לנובו, שהוצג בינואר בתערוכת CES ויוצא כיום לשווקי העולם. אחד החידושים המעניינים במפרט שלו הוא תמיכה בסייען הקולי אלכסה של אמזון, שמאפשר שליטה במגוון פונקציות שירשימו את הקהל. למשל כיבוי והדלקת אורות בחדר הישיבות בפקודה קולית, החשכת התריסים בחדר, שליטה במצגות ובקטעי וידאו וקול ללא צורך בשלט רחוק ועוד.

ההפעלה הקולית מסתייעת במיקרופון זעיר עם כיסוי של 360 מעלות שמובנה במסגרת המחשב וקולט מרחוק פקודות בקולו של המשתמש, תוך סינון קולות של נוכחים אחרים, מה שמאפשר שליטה במצגת גם כאשר בתנועה או מהפינות המרוחקות של החדר.

המחשב הוא אחד הראשונים בשוק שתומך בתקן התצוגה HDR של דולבי, המאפשר הקרנת סרטים באיכות גבוהה הן על מסך המחשב והן על מסכים חיצוניים שתומכים בתקן. לטובת הפרנואידים מצוידת מצלמת הרשת המובנית במחשב בתריס מכני, שאוטם את העינית ומונע פריצה למצלמה מרחוק. יש גם מסך 14 אינץ' באיכות UHD , כרטיס גרפי תומך, מעבדי אינטל I7 מדור שמיני, דיסק פלאש בנפח עד 1 טרה-בייט, סוללה ל-15 שעות, קישוריות LTE רציפה ועוד. כל זה מגיע עם המשקל העצמי הנמוך ביותר בעולם למחשב 14 אינץ', נכון להיום - 1.13 קילו בלבד. באופן לא מפתיע, המחיר של כל זה הרבה פחות קליל: החל מ-1,700 דולר לפני מסים.