אפל תעבור לשבבים בעיצובה במחשבי מק; מניית אינטל צנחה

לפי דיווחים, אפל מתכננת לעבור לשימוש בשבבים שתייצר בעצמה כבר ב-2020 • מניית אינטל נפלה ב-6%

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

אפל מתכננת להשתמש בשבבים שתייצר בעצמה עבור מחשבי מק החל מ-2020, כך דווח בבלומברג. צעד כזה יפגע באינטל - הספקית העיקרית של שבבים עבור אפל היום. אפל מספקת לאינטל כ-5% מההכנסה השנתית שלה. בעקבות החדשות, מניית אינטל  חוותה ירידה חדה.

היוזמה זכתה לשם הקוד "קלמטה" ועדיין נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. השותפות עם אינטל אמנם עזרה לאפל  לשחזר את ההצלחה של מחשבי המק, אך מעבר לשבבים בעיצובה יאפשר לאפל לשחרר דגמים חדשים בזמנים שלה, ללא צורך להסתמך על אינטל. בנוסף, הצעד יהפוך את אפל ליצרנית המחשבים הגדולה היחידה שמשתמשת במעבדים משלה. בשאר מכשירי החברה - האייפונים, האייפדים, שעוני אפל וטלוויזיות אפל - החברה משתמשת במעבדים בעיצובה כבר היום, שמתבססים על הטכנולוגיה של חברת Arm. אפל סירבה להגיב לידיעה, ומאינטל נמסר לבלומברג כי "אנחנו לא מגיבים לספקולציות הנוגעות ללקוחות שלנו".

בעוד שהמעבר לשבבים החדשים צפוי לקרות רק ב-2020, שינויי התוכנה יקרו קודם לכן. בעוד שהיום במכשירי אייפון ואייפד מותקנת מערכת ההפעלה iOS, מחשבי המק משתמשים במערכת אחרת בשם macOS. בין היתר, אפל מפתחת פלטפורמת תוכנה שתאפשר למשתמשים להפעיל אפליקציות של אייפון ואייפד במחשבי מק.

ב-2005 אפל הודיעה על שילוב שבבים של אינטל במחשבי מק, לאחר שעד אז התבססה על שבבים שפיתחו IBM ומוטורולה. ההכרזה טלטלה את תעשיית המחשבים דאז. אינטל שולטת בתחום המעבדים יותר מעשור, והמתחרה היחידה שלה היא AMD.