מנכ"ל יורוג'ן פארמה: "תוצאות הניסוי שלנו טובות מציפיותינו"

החברה, המפתחת תרופה לטיפול בסרטן בדרכי השתן, השיגה נסיגה מוחלטת של המחלה ב-57% מהנבדקים • שווי יורוג'ן פארמה עומד על 900 מיליון דולר, והאנליסטים צופים עלייה נוספת במחיר המניה

יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ
יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ

מניית חברת יורוג'ן פארמה  הישראלית, המפתחת תרופה לטיפול בסרטן בדרכי השתן, עלתה אתמול (ג') ב-24%, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות ביניים מהניסוי הרשמי הראשון שלה בטיפול בסרטן של דרכי השתן העליונות. שווי החברה עומד כעת על 909 מיליון דולר.

את החברה מנהל רון בנצור (לשעבר מנכ"ל קריקס ו- XTL), והיו"ר שלה הוא פרופ' אריה בלדגרין, מי שייסד וניהל את חברת קייט פרמה עד למכירתה לפי שווי של כ-12 מיליארד דולר, וכן יסד ומכר בעבר שתי חברות נוספות במאות מיליוני דולרים.

בניסוי שערכה יורוג'ן הושגה נסיגה (רמיסיה) מוחלטת של המחלה אצל 16 מתוך 28 החולים שטופלו (57%), וזאת ללא תופעות לוואי יוצאות דופן לתחום. תוצאות אלו הן כאמור תוצאות הביניים, והניסוי כולו צפוי לכלול כ-70 חולים. בנוסף לגיוס החולים, בחודשים הקרובים יתנהל מעקב אחר המטופלים כדי לראות למשך כמה זמן נמשכת הרמיסיה, ובמקרה שהמחלה חוזרת, האם טיפול נוסף באותה התרופה ממשיך לעזור. בינתיים שישה חולים השלימו 3 חודשים לאחר טיפול ועדיין נמצאים ברמיסיה.

לדברי בנצור, אם התוצאות המלאות יהיו דומות לתוצאות הביניים, או אפילו לתוצאות ניסוי החמלה שערכה החברה לפניו (44% רמיסיה), הן יכולות לאפשר לה להגיש בקשה לשיווק המוצר בארה"ב, ואולי אף לקבל את האישור במהלך 2019.

בית ההשקעות אופנהיימר נתן לחברה המלצת קניה בעקבות פרסום תוצאות הניסוי, במחיר יעד של 62 דולר, פרמיה של 55 על מחיר השוק לאחר העליות אתמול. כותבי הדו"ח מציינים כי תוצאות טובות בניסוי המלא עשויות להקפיץ את מחיר המינה גם ל-90 דולר (בהיעדר אירועי גיוס הון נוספים עד אז).

יורוג'ן פיתחה טכנולוגיה לשחרור מושהה של תרופות באזור דרכי השתן. המוצר הנוכחי שלה מיועד לטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות באמצעות כימותרפיה בשחרור מושהה. לדברי בנצור, אזור זה הוא מסובך לניתוח ולכן הפתרון המוצע לחולים לעיתים קרובות הוא כריתת כליה. התרופה עשויה לחסוך זאת. לכן קיבלה החברה אישור לעבור ניסויים קליניים למוצר זה במסלול מזורז (Fast Track).

בנצור מציין כי התרופה הנוכחית מיועדת לסרטן דרכי השתן העליונות שאינו אגרסיבי (Low Grade), ובו חולים כ-15 אלף איש בארה"ב בכל שנה. ליורוג'ן שני מוצרים נוספים בפיתוח. האחד הוא מוצר לטיפול בסרטן דרכי השתן העליונות שהינו אגרסיבי, והשני הוא לטיפול בסרטן בשלפוחית השתן, שוק גדול יותר אך שיש בו פתרונות קיימים רבים יותר ולכן מסלול האישור בו יותר ארוך.

הטכנולוגיה של יורוג'ן היא חומר אשר בטמפרטורת החדר הוא נוזל, אך הופך למוצק דווקא בטמפרטורת הגוף, החמה יותר (בניגוד לרוב החומרים בעולם אשר מתמצקים כשהם מתקררים). מעבר לפטנט המסקרן, התכונה הזו מאפשרת להזריקו לגוף במצב נוזלי, כאשר בתוך הגוף הוא יתמצק. השימוש הוא להולכת תרופות לחללים בגוף (כגון דרכי השתן) אליהם אם מזריקים נוזל, הוא מסולק במהירות רבה מידי. החומר של יורוג'ן מתמצק באזור הרצוי ומשחרר את התרופה בהדרגה, מה שמשפר משמעותית את אפקטיביות הטיפול.