המנכ"לית הישראלית של אורקל בדרך לפגוש את דונלד טראמפ

נשיא ארצות הברית הזמין את צפרא כץ, העומדת בראש החברה המתחרה של אמזו על שירותי ענן, לארוחת ערב • אליהם יצטרף פיטר תיל, אחד המייסדים של פייפאל וחבר דירקטוריון בפייסבוק

צפרא כץ / צילום: ג'ושוע רוברטס, רויטרס
צפרא כץ / צילום: ג'ושוע רוברטס, רויטרס

דונאלד טראמפ צפוי לסעוד בשבוע הבא עם צפרא כץ, המנכ"לית המשותפת של חברת אורקל. לארוחת הערב שתיערך ביום שלישי יצטרף גם המשקיע פיטר תיל, כך דווח בבלומברג. אורקל היא מתחרה מובילה של שירותי הענן של אמזון, שבימים האחרונים נמצאת תחת מתקפה של טראמפ. השתיים מתחרות על חוזה של מחשוב ענן בשווי מיליארדי דולרים עם הפנטגון. מייקרוסופט, IBM וקבוצות מתעשיית ההייטק המייצגות את אורקל התלוננו כי תהליך הגשת המועמדות היה מוטה לטובת אמזון.

לפי דיווחים, טראמפ נמצא כעת ב"מלחמה" מול אמזון, ויועציו הציעו לו שלא להעניק את החוזה לחברה. טראמפ תקף את אמזון בימים האחרונים בשורה של ציוצים שבעיקר הביעו תלונות על החוזה שלה עם שירותי הדואר האמריקאיים. בין היתר טראמפ צייץ כי "רק טיפשים אומרים שהדואר מרוויח כסף מאמזון. הם מפסידים הון, וזה ישתנה. בנוסף, קמעונאים שמשלמים מיסים סוגרים חנויות בכל המדינה". בציוץ אחר טראמפ כינה את הוושינגטון פוסט, שבבעלותו של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס "פייק" ו"לוביסט שצריך להירשם ככזה".

לפי דיווחים כץ הייתה אחת המועמדות הסופיות להיבחר כיועצת הבטחון הלאומי של טראמפ לפני שג'ון בולטון נבחר לתפקיד בחודש שעבר. תיל, אחד המייסדים של פייפאל וחבר דירקטוריון בפייסבוק, הוא אחד התומכים הגדולים של טראמפ בעמק הסיליקון. בפברואר תיל אף אמר שהוא עובר ללוס אנג'לס כי סן פרנסיסקו ליברלית מדי.