הטרנד מגיע לויקטורי: מקימה מחלקות טבעוניות בסניפים

המחלקה הטבעונית, שתמכור מאות מוצרים בקטגוריות שונות, מצטרפת למחלקת מוצרים ייעודית נוספת שקיימת ברשת, למוצרי נטולי גלוטן • לדברי בעלי הרשת אייל רביד, ברבעון הראשון של 2018 צמחה הפעילות של ויקטורי בתחום המוצרים הטבעוניים ב-49% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

הטרנד הטבעוני לא פוסח גם על רשתות הקמעונאות הגדולות: רשת ויקטורי בניהולו ובבעלותו של אייל רביד, מקימה מחלקות טבעוניות בסניפיה ברחבי הארץ - כך נודע ל"גלובס". ויקטורי החלה את המהלך בפתיחה של 10 סניפים כפיילוט באזור מרכז הארץ שמוכרים מוצרים טבעוניים, ובאחרונה, משנוכחה שהפיילוט הצליח, הוחלט להרחיב את הפעילות לכל סניפי הרשת.

כך, בכל סניף הוקמה מחלקה שמוגדרת טבעונית כשבסך הכל נמכרים ברשת מאות מוצרים בקטגוריות שונות. מחלקה זו מצטרפת למחלקת מוצרים ייעודית נוספת שהקימה ויקטורי, למוצרי נטולי גלוטן, שפונה הן לחולי הצליאק שנדרשים להימנע ממוצרים המכילים גלוטן, והן למי שמעוניין להפחית את צריכת הגלוטן מסיבות אחרות.

רשתות הקמעונאות עושות מאמצים כדי להגדיל את המכירות שלהן ואת נאמנות הלקוחות, ולשם כך חותרות להגיע לקהלים מפולחים וממוקדים יותר. על כן, הקימה לאחרונה ויקטורי מועדון לקוחות הפונה לצרכנים טבעוניים שמונה כיום כ-4,000 צרכנים, ומועדון לקוחות שלא צורכים גלוטן אשר מונה כ-3,000 צרכנים. במסגרת זו נהנים הלקוחות ממבצעים נקודתיים מתחת לרדאר ואף מקופונים ייעודיים. "בזכות המחלקה הזו אנחנו מקבלים מהספקים עדיפות בתמחור ובמבצעים", מציין אייל רביד, ומוסיף כי האתגר הוא להבין מגוון רחב יותר וסל זול יותר. "זה מאפשר לעקוב אחרי הרגלי הצריכה של הצרכנים, וליצור יותר נאמנות לרשת", הוא אומר.

במהלך הנוכחי מרחיבה ויקטורי את פריסת הסניפים שבהם פועלת מחלקה טבעונית לכ-60%-70% מסניפי הרשת, והיא צפויה להרחיב אותה בהתאם לביקושים. "כמובן שבערים כמו תל-אביב, הרצליה, חיפה ובאר-שבע, שיש בהן יותר סטודנטים, ההתעניינות גבוהה יותר", אומר רביד. "העולם הטבעוני מגיע דרך הצעירים, וזה מביא לקוחות חדשים". כך, לדברי רביד ברבעון הראשון ב-2018 צמחה הפעילות של ויקטורי בתחום המוצרים הטבעוניים ב-49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בכך מצטרפת ויקטורי לטרנד הטבעוני שתפס תאוצה אשתקד: מגמת הצריכה של מוצרים טבעוניים וצמחוניים מאפיינת את כל שוק המזון. בשנת 2017 צמחו מכירות המוצרים בקטגוריה הצמחונית-טבעונית ב-17.7%, המהווים גידול כספי של כ-34 מיליון שקל ביחס ל-2016, ובענף מעריכים כי השוק הזה צפוי להמשיך ולגדול, ולצאת אל מחוץ לחנויות המתמחות גם אל השוק הכללי.

את שנת 2017 סיכמה רשת ויקטורי במגמה חיובית, שבאה לידי ביטוי בצמיחה של 15% במכירות, שהצטברו ל-1.6 מיליארד שקל, לצד עלייה של 14% ברווח הנקי שהגיע ל-32 מיליון שקל. בסיכומה של 2017 הוסיפה ויקטורי 4 סניפים לפעילותה והגדילה את שטחי המסחר שלה בקרוב ל-11%, והיא מפעילה כיום 46 סניפים בפריסה ארצית, עם כ-2,500 עובדים המועסקים בה ונתח שוק של 3.8%.