נעילה שלילית בוול סטריט; מארק צוקרברג ניצח את הסנאט

בניגוד לנעילה הירוקה אתמול, המדדים המובילים בארה"ב מתנהלים בירידות • מניית פייסבוק עלתה בזמן נאום צוקרברג מול בית הנבחרים

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס,  Kevin Lamarque
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

לאחר יומיים של נעילות ירוקות, המסחר בוול סטרייט הסתיים היום (ד') במגמה שלילית של כל המדדים. כבר בתחילת המסחר, שהחל בירידות, היה ברור שציוצו החריף של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שתקף את רוסיה ורמז על התערבות אפשרית בסוריה, ישפיע על המניות.

במהלך היום הנאסד"ק הצליח לטפס מעט לכיוון מגמות ירוקה, כאשר הדאו הוביל את המסחר השלילי לאורך כל שעות המסחר.

הבורסות באירופה התנהלו גם כן בירידות, והמסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. 

 

טראמפ כתב כי "רוסיה מבטיחה לעצור את כל הטילים שנופלים על סוריה; תתכונני רוסיה, כי הטילים האלו יגיעו, נחמדים, חדשים ו"חכמים"! את לא צריכה להיות בעלת ברית עם חיית גז רצחנית שהורגת את האנשים שלה וניהנת מכך". 

 

טראמפ התייחס ליחסים עם רוסיה בציוץ נוסף, שבו כתב: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מתמיד, וזה כולל גם את ימי המלחמה הקרה. אין שום סיבה לכך. רוסיה צריכה את העזרה שלנו עם הכלכלה שלה, משהו שיהיה ממש קל לעשות, וכולנו צריכים שכל האומות יעבדו ביחד. תעזרו את מרוץ החימוש".

בינתיים, מלחמת הסחר עם סין מתקררת מעט. אתמול הבטיח נשיא סין שי ג'ינפינג להמשיך בפתיחת כלכלת המדינה לזרים ולהוריד את המכסים על ייבוא מוצרים, בהם גם מכוניות. ג'ינפינג אמר שסין תאפשר למשקיעים זרים גישה רחבה יותר לסקטור הפיננסי וכי הם יפעלו "מהר ככל האפשר" כדי להעלות את הרף המינימום שמגביל את שיעור ההחזקות של זרים בעסקים שונים במדינה, כמו חברות רכב, ספנות ותעופה. בעקבות ההודעה, מניית בואינג  ויצרנית הכלים המכאניים קטרפילר  נסחרו בעליות אתמול. 

מנכ"ל פייסבוק  מארק צוקרברג התייצב הערב (ד') לשימוע נוסף בפני וועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים. הצהרתו של צוקרברג לשימוע פורסמה מראש וניתן לקרוא את עיקרי הדברים כאן. זאת בהמשך לעדותו בקונגרס אתמול. צוקרברג נדרש לענות על שאלות חברי הקונגרס בנוגע לצעדים שינקוט כדי להבטיח שפרטי המשתמשים בפייסבוק לא ינוצלו שוב לרעה. בתגובה לעדותו מניית פייסבוק נסחרה באופן חיובי לאורך רוב היום. (לקריאה נוספת)

ביהמ"ש בארה"ב חייב את חברת אפל  לשלם 500 מיליון דולר על הפרת פטנטים. חברת VirtnetX טענה כי אפל הפרה את זכויותיה על 4 פטנטים בתחום התקשורת המאובטחת והשתמשה בהם ב-FaceTime, ב-iMessage ובשירות ה-VPN שלה. אפל הכחישה את ההאשמות. (להרחבה)