נעילה חיובית בת"א; מניות הבנקים והטכנולוגיה הובילו

פרוטרום זינקה יומיים ברצף בעקבות הדיווח על מיזוג אפשרי • המסחר בבורסות ניו יורק נפתח בעליות שערים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים.

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ אתמול בטוויטר ציוץ שתקף את רוסיה ורמז על התערבות אפשרית בנעשה בסוריה: "רוסיה מבטיחה לעצור את כל הטילים שנופלים על סוריה; תתכונני רוסיה, כי הטילים האלה יגיעו, נחמדים, חדשים ו'חכמים'! את לא צריכה להיות בעלת ברית עם חיית גז רצחנית שהורגת את האנשים שלה ונהנית מכך". 

טראמפ התייחס ליחסים עם רוסיה בציוץ נוסף, שבו כתב: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מתמיד, וזה כולל גם את ימי המלחמה הקרה. אין שום סיבה לכך. רוסיה צריכה את העזרה שלנו עם הכלכלה שלה, משהו שיהיה ממש קל לעשות, וכולנו צריכים שכל האומות יעבדו ביחד. תעזרו את מרוץ החימוש".

בינתיים, בזמן שטראמפ מחמם את הגזרה מול רוסיה, מלחמת הסחר עם סין מתקררת מעט. מוקדם יותר השבוע הבטיח נשיא סין שי ג'ינפינג להמשיך בפתיחת כלכלת המדינה לזרים ולהוריד את המכסים על יבוא מוצרים, בהם גם מכוניות. ג'ינפינג אמר כי סין תאפשר למשקיעים זרים גישה רחבה יותר לסקטור הפיננסי, וכי הם יפעלו "מהר ככל האפשר" כדי להעלות את הרף המינימום שמגביל את שיעור ההחזקות של זרים בעסקים שונים במדינה, כמו חברות רכב, ספנות ותעופה.

ביוקנסל  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכמים מחייבים להשקעה כוללת של 22.8 מיליון דולר בחברה. את ההשקעה תוביל קרן שביט קפיטל, ואליה יצטרפו גופי השקעה נוספים מארה"ב ומישראל. כמו כן, בהשקעה ישתתפו בעלי מניות קיימים, לרבות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, בעלת השליטה בחברה.

אלביט  הודיעה אתמול על השלמת רכישת הנכסים והפעילויות של החברה האמריקאית הפרטית Universal Avionics Systems Corporation תמורת כ-120 מיליון דולר (כ-420 מיליון שקל).

אלביט דיווחה לפני כ-3 שבועות שהיא נמצאת בתהליך לרכישת נכסי החברה מארה"ב וקיבלה את האישורים הנדרשים מהממשל להשלמת העסקה. החברה תמשיך לפעול תחת אותה הנהלה, צוות עובדים ושם, כחברה-בת אמריקאית בבעלות מלאה של אלביט [להרחבה].

חברת אפולו פאוור  דיווחה אתמול על "התקדמות בפיתוח הערכה הסולארית המודולרית של החברה לצורך כריית מטבעות וירטואליים". למרות הדיווח, ואולי דווקא בגללו, מניית אפולו פאוור צנחה היום במהלך המסחר בבורסה ביותר מ-10% והתמקמה בנעילה על ירידות של 6.43%. היא משקפת כעת לחברה שווי שוק של כ-28 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

חברת התרופות אינטק פארמה  גייסה אתמול 35.4 מיליון דולר לפי מחיר של 5.25 דולר למניה - נמוך ב-18% מהמחיר שבו נסגר המסחר במניה בנאסד"ק שלשום. החברה נסחרת לפי שווי של 158 מיליון דולר [לידיעה המלאה].

האם חברת פרוטרום , שרכשה עשרות חברות בשנים האחרונות, עומדת בפני רכישתה על-ידי אחת החברות הגדולות בעולם בתחום פעילותה? החברה, יצרנית חומרי הגלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון והמשקאות, עדכנה הבוקר, בתגובה לפרסום בתקשורת, כי "מזמן לזמן היא בוחנת ומקיימת שיחות בדבר אפשרות ביצועם של מהלכים אסטרטגיים, לרבות בדרך של מיזוג או רכישה".

בפרוטרום הדגישו עוד כי "לא גובשו כל הסכמות בין החברה לצד כלשהו בדבר עסקה, ואין כל ודאות כי שיחות כאמור יובילו להסכמות בדבר עסקה או מה יהיו תנאיה והחברה ממשיכה להיות ממוקדת בהשגת יעדיה העסקיים". מניית פרוטרום הגיבה לדיווח בזינוק של 7% במחזור גבוה, השלימה מהלך התקדמות של יותר מ-60% בשנה האחרונה. שווי השוק של החברה מגיע כעת ל-20.5 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

אינטרנט זהב לא מחכה למכירתה במסגרת הסדר או פירוק של יורוקום, החברה-האם. אינטרנט זהב הודיעה כי דירקטוריון החברה החליט "לבדוק אלטרנטיבות אסטרטגיות ותוכניות עבודה לשנים הקרובות". לצורך כך צפויה החברה לשכור בנק השקעות מוביל או יועץ עסקי בכדי לבחון את כל האפשרויות השונות על-מנת לשפר את מצבם של בעלי המניות והחוב.

אחת האופציות לשיפור מצבה הפיננסי של החברה היא מכירת מניות בחברת בי קום , החברה באמצעותה שולטת אינטרנט זהב בחברת בזק. במקרה, או שלא, החלטת הדירקטוריון התקבלה כאשר היום צפוי דיון בבית המשפט בתיק של יורוקום, כאשר כרגע נראה כי יורוקום הולכת לכיוון של פירוק.

ההחלטה של אינטרנט זהב לבחון אופציות לשיפור מצבה הפיננסי מגיעה בעקבות ירידה חדה במניות בזק  בשבועות האחרונים, שזה הנכס המרכזי של החברה, וכן בשל ביטול עסקת נתי סיידוף לרכישת יורוקום [להרחבה].

עידן עופר, בעל השליטה בחברת קנון , מנצל את העלייה במניה בשנה האחרונה (כ-130% עד לתחילת המסחר היום) ומוכר מניות החברה שבבעלותו בהיקף של כ-200-250 מיליון שקל בעסקאות מחוץ לבורסה.

הפצת המניות, המתבצעת על-ידי בית ההשקעות אי.בי.אי וחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, נעשית במחיר נמוך בכ-6% לעומת מחיר הסגירה של המניה שלשום. בתגובה רשמה אתמול מניית קנון ירידה של 6.5%, ושוויה של החברה בבורסה מצטמק לכ-3 מיליארד שקל.

מוקדם יותר השבוע השיק חזי בצלאל את מותג הסלולר שלו עם מבצע של 29 שקל לחבילה ללא הגבלה עם 40 ג'יגה גלישה לכל החיים. המשקיעים במניות הסלולר מעריכים כי בצלאל לא יטלטל את השוק. מניות חברות הסלולר רשמו אתמול עליות. המשיכו לרכז עניין מניות סלקום , פרטנר  ובזק .