נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו זינק בכ-1.2%, הביטקוין עלה

אמש הסתיימה עדותו בת היומיים של מארק צוקרברג בסנאט ובקונגרס • מאקרו: היום פורסמו התביעות החדשות לדמי אבטלה ומדד מחירי היבוא • הביטקוין רשם עליות של למעלה מ-11% ועומד על שווי של למעלה מ-7.583 דולר

פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') בעליות שערים. באירופה נרשמו עליות שערים לאחר סגירה שלילית בבורסות אסיה. מדד הדאו ג'ונס זנק בלמעלה מ1.2% (300 נק'). הביטקוין רשם עליות של למעלה מ-11.5%, ועומד על שווי של למעלה מ-7.685 דולר.

 

שני דברים ממשיכים לעמוד במרכז העניינים בעולם הכלכלי: הדבר הראשון הוא התקיפה הצפויה (או שלא) של ארה"ב ושאר החברות במועדון העולם החופשי על סוריה, בתגובה למתקפה הכימית של בשאר אסאד על בני עמו. ביומיים האחרונים מתפרסמות ידיעות על כך שרוסיה הוציאה כלי שייט התקפיים מבסיסיה בסוריה, מה שגורם להערכות כי פוחת הסיכון להסתבכות מלחמתית של רוסיה עם שאר העולם.

מעבר לכך, הנשיא טראמפ פרסם היום בטוויטר שהוא לא נקב במועד מדויק לתקיפה בסוריה, מה שמגביר את ההערכות שטראמפ, שמיטיב לנהל מלחמות בטוויטר, מתקשה להוציא אותן לפועל - דבר המצמצם את החששות לאיזו פעולה אגרסיבית נגד סוריה.

הנתון השני הוא סיום עדותו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בפני שני בתי הנבחרים האמריקאים. צוקרברג נתן הופעה משכנעת שהביאה לתיקון חד במחיר מניית פייסבוק . פייסבוק, אגב, החזירה לשווייה 17 מיליארד דולר, וזאת תוך כדי עדותו השנייה של צוקרברג אמש בקונגרס.

כדי להכניס את הדברים לפרופרוציות, צריך לזכור כי דליפת המידע משרתי הרשת החברתית הפופולרית בעולם היוו חשש ממשי מפני הכבדה רגולטורית על פייסבוק, תביעות ומכאן הדרך קצרה לאובדן שווי משמעותי. צוקרברג נקרא לסנאט ולבית הנבחרים כדי להישאל שאלות קשות על-ידי הנבחרים, והם לא עשו לו הנחות. במהלך היומיים בהם העיד צוקרברג, ניכר שהוא לוקח ברצינות את דליפת המידע ופועל להסקת מסקנות והפקת לקחים, וזה שכנע את המשקיעים.

היום פורסמו שני נתוני מאקרו: הנתון הראשון הוא התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה, שעומד על 233 אלף לעומת תחזית ל-231 אלף ולעומת הנתון הקודם שעמד על יותר מ-240 אלף. הנתון השני הוא מדד מחירי היבוא, שעומד על 0%, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ובהמשך לעלייה של 0.4% בחודש פברואר.

מניות הפיננסים ריכזו עניין, לאחר שאנליסט הבנקים של וולס פארגו  פרסמה ניתוח מעניין על המערכת האמריקאית. בקליפת אגוז, הרי שהניתוח מצביע על כך שהבנקים הגדולים במערכת די התגברו על המשבר הגדול שפקד את העולם הפיננסי בסוף שנת 2008. הבנקים עיבו את ההון, פיתוח מתודולוגיות מתקדמות לניהול סיכונים, והן מיישמות אותן. הבנקים שנכללו בסקירה: בנק אוף אמריקה , ג'י.פי מורגן צ'ייס  וסיטיגרופ .

טסלה  רכזה עניין לאחר פרסומים בארה"ב שנקבו בחודש נובמבר 2019 כתאריך בו תשיק את מודל Y - הקרוסאובר הקומפקטי החדש של החברה. טסלה החלה לקבל הזמנות ראשוניות למודל Y. איילון מאסק מצוטט בפרסומים האלה כאומר שמודל Y יהיה המודל הנמכר ביותר של החברה.