עונת הדוחות מתחילה היום: ג'יי.פי מורגן היכה את התחזיות

אם בתחילת השנה העריכו האנליסטים עלייה ממוצעת של 10% ברווחים, הרי שכיום הצפי הממוצע עומד על שיפור של 24% ברווחי החברות בתחום הפיננסים, והבנקים צפויים להציג עלייה ממוצעת של 28.5%

סיטיגרופ / צילום: קריס הלגרן, רויטרס
סיטיגרופ / צילום: קריס הלגרן, רויטרס

היום (ו') נפתחת עונת הדוחות לרבעון הראשון בארה"ב,  כשהבנקים הגדולים בארה"ב וול פארגו, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן יפרסמו את התוצאות שלהם לפני פתיחת המסחר.

הורדת המס הגדולה שהוביל הנשיא דונלד טראמפ, במקביל לעלייה בשיעורי הריבית וצמיחה בריאה של הכלכלה האמריקאית צפויים להקפיץ את רווחי הבנקים. 

בסך הכל מעריכים האנליסטים כי החברות במדד S&P 500 ידווחו על גידול ממוצע של 17% ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווחי הבנקים צפויים לעלות בשיעור חד יותר.

אם בתחילת השנה העריכו האנליסטים עלייה ממוצעת של 10% ברווחים, הרי שכיום הצפי הממוצע עומד על שיפור של 24% ברווחי החברות בתחום הפיננסים, והבנקים צפויים להציג עלייה ממוצעת של 28.5%. 

ג'יי.פי מורגן צ'ייס דיווח היום על רווח של 8.71 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הרווח למניה עמד על 2.37 דולר, ב-9 סנט מעל צפי האנליסטים. 

סיטיגרופ  צפוי להציג רווח של 1.61 דולר למניה, ובנק וולס פארגו  - 1.06 דולר למניה. 

האנליסטים של חברת ההשקעות KBW ממליצים "קנייה" על מניות הבנקים, וגם בגולדמן זאקס אופטימיים ומעריכים שיותר ממחצית הבנקים יכו את תחזיות האנליסטים בעונת הדוחות הנוכחית.