כפרית חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות חברה אמריקאית

יצרנית ומשווקת התרכיזים לתעשיית הפלסטיק מכפר עזה רוכשת חברה מתחום התוספים לתרכיזים בשוק הפלסטיק בסך של כ-36 מיליון דולר

חברת התעשייה כפרית , שבשליטת קיבוץ כפר עזה, דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על מזכר הבנות מתוקן לרכישת פעילותה של חברה אמריקאית העוסקת בתחום התוספים לתרכיזים בשוק הפלסטיק, בסך של כ-36 מיליון דולר.

סכום הרכישה הסופי כפוף לממצאי בדיקת נאותות והתאמות נדרשות בהתאם לדוחותיה הכספיים של החברה האמריקאית, שיושלמו עד לסוף חודש יוני השנה. בנוסף, העסקה כפופה להשלמת המו"מ בין הצדדים וחתימה על הסכם מפורט וכן להתקיימות תנאים מתלים שונים.

כחלק מההסכם תרכוש כפרית, המנוהלת על ידי אבי זלצמן (מנכ"ל) ורמי בלינקוב (יו"ר), את נכסיה של החברה האמריקאית, לרבות מלאי ורכוש קבוע, מפעל החברה, לקוחותיה, וכן את זכויות הקניין הרוחני שלה. כמו כן, כוללת העסקה את רכישת הקרקע עליה ממוקם מפעלה של הנרכשת.

בנוסף, לאחר השלמת העסקה צפויה כפרית להתקשר בהסכם ייעוץ עם הבעלים של החברה האמריקאית. בכפרית מציינים עוד כי "בכוונת החברה לממן את העסקה ממקורותיה, לרבות מימון בנקאי - בין שבארץ או בחו"ל". מניית כפרית הגיבה להודעה בירידה של כ-5% והשלימה נסיגה של 14% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-394 מיליון שקל.

מניית כפרית
 מניית כפרית

כפרית, שנוסדה ב-1993, פועלת בתחום בודד של ייצור ושיווק תרכיזים, תוספים ותערובות לתעשיית הפלסטיק. מוצרי החברה משווקים כגרגירים ומיוצרים בטכנולוגיות שונות, המעניקות למוצר הסופי תכונות בהתאם לצרכי הלקוחות - שהן חברות המייצרות את המוצר הסופי לצרכן (לקוח הקצה) ופועלות בתחומים מגוונים, ובעיקר: תשתיות, בנייה, יריעות, אריזות, מוצרי פנאי וצריכה, חשמל ואלקטרוניקה. בעלי המניות הגדולים בחברה, מלבד קיבוץ כפר עזה (כ-58%), הם ילין לפידות והפניקס.

אחד המאפיינים הבולטים של פעילות כפרית הוא הפריסה הגיאוגרפית של אתרי הייצור, עבור נישות שונות של תעשיית הפלסטיק העולמית. מערכי הייצור ממוקמים הן בישראל והן באירופה, סין וצפון אמריקה, פריסה המקנה קרבה גיאוגרפית ללקוחות ומעניקה גמישות תפעולית-ייצורית, כך שהחברה ערוכה לשינויים בדרישות הענף בפרק זמן קצר יחסית. מוצרי החברה כוללים תרכיזים ללוחות ויריעות מפלסטיק, תרכיזים מעכבי בעירה וצנרות מסוגים שונים להולכת נוזלים וגזים.

את שנת 2017 סיימה כפרית עם עלייה של 2.8% בהכנסות לרמה של כ-776 מיליון שקל. עם זאת, גידול בהוצאות שונות הביא לירידה של 35% ברווח הנקי לעומת 2016, לכ-27 מיליון שקל.