נעילה מעורבת בת"א; טוגדר זינקה במחזור ענק

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה חיובית, ומדד הדאו ג'ונס עלה בכ-1% •  אייס חוזרת לבורסה בת"א: תנסה לגייס 100 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום במגמה מעורבת (ג'). היום הוא יום המסחר האחרון לשבוע זה בתל-אביב, בשל יום הזיכרון ויום העצמאות ה-70 למדינה שיחולו מחר ומחרתיים.

 

השוק הראה במהלך יום האתמול התאוששות, לאחר המתיחות הגיאופוליטית בו היה שרוי מאז סוף השבוע, לאחר התקיפה בסוריה שהתרחשה בלילה שבין שישי לשבת, במהלכה ארה"ב, צרפת ובריטניה הנחיתו מהלומת טילים על שלוש מטרות בסוריה, כגמול על השימוש בגז רעיל שעשה משטר אסד נגד אוכלוסייה אזרחית בדומא, לא הרחק מדמשק, לפני פחות משבוע. באותה התקפה נספו כ-40 אנשים, לרבות משפחות עם ילדים שנחנקו למוות בעת שחסו במקלטים. 

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי התקיפה, שהגיעה לאחר המתקפה הכימית של משטר אסד על אזרחים בדומא שבפאתי דמשק לפני שבוע, הייתה מוצדקת ולגיטימית. 

יומיים לפני שפגה תקופת האופציה שקיבלה מחברי הבורסה לטובת מציאת רוכש אסטרטגי למניות השליטה בבורסה (כ-72%) פגה, מתברר כי הבורסה לניירות ערך בתל-אביב , בניהול איתי בן-זאב, לא הצליחה למצוא את הרוכש שחיפשה, כשהיא מודיעה כי תמכור כ-19.9% ממניותיה לקרן ההשקעות האמריקאית Manikay Partners לפי שווי חברה של 551 מיליון שקל, כשבמקביל "מספר משקיעים בינלאומיים" ירכשו עוד 51.8% ממניות הבורסה.

מתוך המניות שירכשו המשקיעים הנוספים לפחות 30% ממניות הבורסה יופקדו בידי נאמן עד שיונפקו לציבור הרחב, כשבתום ההליך ייוותרו בידי המשקיעים הנוספים כאמור החזקות בשיעור של כ-21.8% בבורסה [להרחבה].

קבוצת אלון , שעברה באוקטובר האחרון לבעלותם של מחזיקי אגרות החוב המוסדיים שלה, ממשיכה במימוש נכסיה לצורך פירעון החוב למחזיקי האג"ח. ל"גלובס" נודע כי בשבועיים האחרונים ניצלה קבוצת אלון את הזינוק הנוסף במחירה של מניית דלק US, לצורך מימוש יתרת האחזקה בה תמורת יותר מ-200 מיליון דולר (700 מיליון שקל).

בנוסף, תקבל היום קבוצת אלון דיבידנד של 40 מיליון שקל מהחברה הבת אלון גז, כך שבשבועות הקרובים היא עשויה להכריז על פירעון נוסף למחזיקי האג"ח. אלון גז שמחזיקה 4% ממאגר הגז תמר, נסחרת בבורסה לפי שווי של 630 מיליון שקל, כשלקבוצת אלון 79.6% ממניות אלון גז בשווי של כ-500 מיליון שקל. ההחזקה השניה של קבוצת היא ב-29% ממניות החברה שמפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל, בה היא שותפה עם שיכון ובינוי  ואפריקה ישראל . [לקריאה נוספת].

שיכון ובינוי גם אתמול עלתה בעקבות פרסום על כוונתו של מאיר שמיר לרכוש את החברה באמצעות מבטח שמיר 

אייס חוזרת לבורסה בת"א: תנסה לגייס 100 מיליון שקל. זאת לצורך החזר חובות לבנקים ולבעליה הנוכחיים והקודמים. החזרה לבורסה בת"א מגיעה 6 שנים אחרי קריסת הרשת [לידיעה המלאה]. 

נמשכת מגמת הנטישה של חברות ביומד את הבורסה בת"א. חברת קולפלנט  המפתחת מוצרי רפואיים על בסיס קולגן אנושי, הודיעה היום רשמית על כוונתה להימחק מן המסחר בבורסה בת"א לטובת נאסד"ק. קולפלנט דיווחה על כוונה כללית להימחק מהמסחר בינואר, בסמוך לקבלת ההשקעה המשמעותית האחרונה מקרן אלפא קפיטל של המיליארדר מרטין שלאף, וכעת היא מודיעה על התנעת המהלך [לקריאה נוספת].

המשיכו לרכז עניין מניות הסלולר, לאחר שסלקום  זכתה במכרז נוסף של הצבא להספקת שירותי סלולר - מכרז שנחשב ליוקרתי ורווחי. פרטנר  ממשיכה להרחיב את שירותי הטלוויזיה שלה ונראה כי מדובר בחברה היחידה שמציבה רגל משמעותית בתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין לאחר שסיטי פרסם המלצות טובות למערכת. הבנקים המשיכו במגמת ההתייעלות כשעליית ריבית (גם זו האפקטיבית) מיטיבה עם התוצאות שלהם. כאן המקום להזכיר כי שני הבנקים הגדולים פועלים  ולאומי  צפויים להציג רווחים חד-פעמיים גבוהים ממכירת החזקותיהם בחברות האשראי לאומי קארד וישראכרט. 

אמנת עלתה לאחר שהחברה דיווחה כי סיסנת תוכנה, חברה בת בה בבעלות מלאה, זכתה במכרז להפעלת פרויקט "אוריינות דיגיטלית" של משרד המדע והטכנולוגיה בהיקף של כ-100 מיליון שקל, לתקופה של 5 שנים. הפרויקט כולל הפעלת 7 מרכזים נייחים ומספר מרכזים ניידים ברחבי ישראל, ובהם תתקיים פעילות הכשרה ביישומי מחשב, הכשרה והעשרה טכנולוגית לציבור הרחב מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
ההכנסות הצפויות לסיסנת בשנה הראשונה מוערכות בכ-15 מיליון שקל. ביתר שנות הפרויקט היקף השירותים יקבע על פי דרישת משרד המדע והטכנולוגיה.

בקרב המניות הקטנות ממשיכה מניית חברת הקנביס טוגדר  לבלוט עם עלייה של 17% במחזור ענק. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב להקמת מתחם חממות במדינה זרה. בחברה מעריכים שהפעילות בעלת פוטנציאל הכנסות שבין 75 מיליון ל-300 מיליון דולר בשנה.