נעילה ירוקה בוול סטריט; נטפליקס בשיא של כל הזמנים

דוחות טובים למלאנוקס, נטפליקס וג'ונסון אנד ג'ונסון וגולדמן סאקס • בהמשך: דוחות IBM • צרות חדשות-אך-ישנות לאינטל? • נתון התחלות הבנייה החדשות בארה"ב עקף את התחזית

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה חיובית. אמש המסחר נסגר בעליות והמסחר באירופה מתנהל כעת בעליות שערים. 

 

יחסי החוץ של טראמפ - בהתפתחות נוספת שמצביעה על התזזיות בתהליכי קבלת החלטות בבית הלבן, הורה דונלד טראמפ לעכב סנקציות מתוכננות על רוסיה שנועדו להעניש את הקרמלין על תמיכתו במשטר אסד בסוריה בעקבות התקפה בגזים רעילים בעיירה דומא, ליד דמשק, בשבוע שעבר, שבה נספו עשרות אנשים. "הנשיא הבהיר שהוא עומד לגלות יחס קשוח כלפי רוסיה, אך בה בעת הוא עדיין רוצה לקיים יחסים טובים עם הרוסים" - כך אמרה אמרה האקבי סאנדרס, דוברת הבית הלבן.

בגזרת המאקרו: נתון האישורים החדשים לנדל"ן למגורים בארה"ב עומד על 1.35 מיליון לעומת תחזית של 1.33 מיליון. נתון התחלות הבנייה החדשות עומד על 1.32 מיליון לעומת תחזית של 1.27 מיליון.

אינטל - אנליסטים מתחום המובילים למחצה מעריכים כי החברה מפגרת אחרי חברות טכנולוגיה אחרות מן המזרח בפיתוח של שבבים חדישים בגודל קטן במיוחד. לפי אותם דיווחים של האנליסטים האמריקאים, אינטל עדיין השחקנית המובילה נכון להיום, אך הנקודה העיקרית היא שהמתחרות שלה מתחילות להדביק את הפער בפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום. 

טסלה - המשקיעים מעט מבולבלים לאחר שהתפרסמו היום חדשות טובות ורעות לגבי החברה. החדשות הרעות - החברה שוב עצרה את הייצור של המודל 3 בטענה שהם עובדים על לשפר את פס הייצור. כמו כן החברה טענה שמדובר בעצירה שגרתית, אך האנליסטים בארה"ב חוששים מכך שטענה זו הנה ייפוי של המציאות ובפועל מדובר בתקלה חוזרת. החדשות הטובות - יצרניות כלי רכב מחוץ לסין, נאלצו, בכדי לייצר בסין, לעבוד בשותפות 50-50 עם פירמות סיניות (והן רוצות לייצר בסין כי כך אין מסי ייבוא על המכונית, מה שהופך אותה לזולה יותר). עם זאת - לפי הדיווחים בארה"ב סין מוותרת על ההגבלה הזו כלפי יצרניות כלי רכב המונעים על חשמל. 

עונת הדוחות

יפרסמו היום את דוחותיהן לאחר המסחר חברת IBM.

מלאנוקס - הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2018 היו מעט יותר גבוהות מהתחזיות המוגבהות שמסרה החברה בפברואר האחרון. מלאנוקס הציגה הכנסות שיא של 251 מיליון דולר, כשהתחזית הייתה ל-240-250 מיליון דולר, והתוצאות הרבעוניות משקפות צמיחה של 33% ביחס לרבעון המקביל ומהוות שיא רבעוני עבור החברה. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה עברה מהפסד תפעולי של 12.6 מיליון דולר לרווח תפעולי של 12 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות, על בסיס Non-GAAP, הסתכמו ב-121 מיליון דולר, בהתאם לתחזית שמסרה החברה וגבוה ב-1.3% מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה מלאנוקס עברה מהפסד לרווח נקי של 37.8 מיליון דולר, כאשר על בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי הסתכם ב-51.4 מיליון דולר, לעומת 14.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת 42.9 מיליון דולר ברבעון הקודם. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-98 סנט, גבוה ב-17 סנט מתחזיות האנליסטים (לסיפור המלא). 

ולמה איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, לא יכול להנות מהדוחות עד הסוף? (לסיפור המלא).

נטפליקס  - החברה פרסמה כי הכנסותיה ברבעון עמדו על 3.7 מיליארד דולר, ורווח של 64 סנט למניה. מדובר בעלייה של מעל 40% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-290 מיליון דולר. פעילות החברה בארה"ב סיפרה 1.8 מיליארד דולר מההכנסות, בעוד 1.8 מיליארד נוספים הגיעו מפעילותה בשאר העולם. ההכנסות מפעילות בינלאומית עלו במעל 70% וצפויים לעבור בקרוב את ההכנסות מארה"ב. נטפליקס דיווחה על עלייה של כ-27% במספר המנויים שלה, שעומד כעת על 125 מיליון איש ברחבי העולם. מספר המנויים מחוץ לארה"ב זינק בכ-42% ועומד על 68 מיליון בעקבות התרחבות השירות למדינות רבות נוספות בשנה האחרונה, בהן גם ישראל. החברה צופה שברבעון השני יגדל מספר המנויים שלה ב-6 מיליון (לסיפור המלא). 

בעקבות הדוחות הכספיים אמש, המניה זינקה היום לשיא של כל הזמנים כשהיא עומדת על 336.06 דולר ומגלמת לחברה שווי של 145.8 מיליארד דולר

גולדמן סאקס גרופ  , הכתבה את תחזיות האנליסטים. הכנסות הבנק עמדו על 10.4 מיליארד דולר, לעומת ציפיות של 8.8 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 25% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל והרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות. הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-2.8 מיליארד דולר - זינוק של 27% לעומת הרבעון הקודם. ציפיות האנליסטים עמדו על 2.2 מיליארד דולר. הרווח למניה היה 6.95 דולר, לעומת ציפיות של 5.58 דולר. הדיבידנד הרבעוני עומד על 80 סנט למניה. בתגובה מניית הבנק מזנקת במסחר המוקדם.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  - החברה הציגה רווח של 2.06 דולר למניה לעומת תחזית של 2.02 דולר, ומחזור החברה עמד על 20 מיליארד דולר תחזית של 19.46 מיליארד. מנתוני הדוחות עולה כי תחום הפארמה שיפר משמעותית את תוצאות החברה לשנה הקודמת, כשהוא מציג הכנסות של 9.84 מיליארד דולר ומטפס ב-15% מהשנה שעברה.