בני כשריאל מונה ליו"ר זמני של מפעל הפיס במקום עוזי דיין

ראש עיריית מעלה אדומים יחליף באופן זמני את יו"ר מפעל הפיס היוצא לאחר שמינויו של אביגדור יצחקי לא קודם

בני כשריאל / צילום: מארק ניימן-לע''מ
בני כשריאל / צילום: מארק ניימן-לע''מ

בני כשריאל, ראש עירית מעלה אדומים ומי שמכהן כיו"ר סיעת הליכוד במרכז השלטון המקומי, מונה הבוקר כיו"ר הזמני של מפעל הפיס. כהונתו תיכנס לתוקף ב-2 במאי, עם סיום קדנציה של 7 שנים של יו"ר מפעל הפיס, האלוף במיל' עוזי דיין.

במפעל הפיס מציינים שעוזי דיין מסר הודעה לדירקטוריון בחודש פברואר השנה שאין בכוונתו לבקש הארכת מינוי וכיוון שעדיין לא מונה יו"ר חדש למפעל הפיס, החליט הדירקטוריון על מינוי כשריאל כיו"ר זמני.

בין הדירקטורים המכהנים במפעל הפיס נמצאים תא"ל במיל' חדווה אלמוג, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עירית סכנין מאזן גנאים, ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר.

הליך מינוי יו"ר הפיס עורר בעבר ויכוחים פוליטיים בעיקר בשל התקציב הגדול של הגוף המהווה את מונופול ההימורים החוקיים בישראל. את יושב הראש ממנה ראש הממשלה. חברי הדירקטוריון האחרים מתמנים בהחלטות של מועצות הערים הגדולות ומרכז השלטון המקומי. עד לאחרונה דובר שאביגדור יצחקי, מי שהיה יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר יעבור לפיס, אך המינוי לא קודם.

הכנסות מפעל הפיס עמדו בשנת 2016 על 6.2 מיליארד ש״ח מכספי ההימורים. ב-2017 היתה ציפייה שהכנסות הגוף הזה ירדו, בשל המהלך להוצאות מכונות המזל ומהלכים עיקשים של משרד האוצר לצמצם את פעילות ההימורים החוקית.  ככל הנראה ב-2017 לא ירדו הכנסות הפיס.