יצרנית הטלפונים LG הכריזה על סמארטפון עם רמקול אימתני

החברה הקוריאנית הכריזה כי הרמקולים בסמארטפון החדש שלה, שייחשף השבוע, ישמיעו צליל חזק פי עשרה מאשר במכשיר סטנדרטי • תתחילו להתכונן למתקפת הבאסים

LG / צילום: רויטרס
LG / צילום: רויטרס

בשורה רעה לנוסעים באוטובוסים וברכבות, שרק רוצים להגיע בשקט ממקום למקום. ביום רביעי הקרוב תחשוף LG את מכשיר הדגל החדש שלה, G7 ThinQ. החברה הקוריאנית עדיין לא דיווחה מה יהיה המפרט המלא במכשיר, אבל כן הצהירה שהוא יצויד ברמקול המכונה Boombox Speaker.

לדברי החברה, הרמקולים במכשיר יציעו הגברה משופרת ועוצמת בס גבוהה פי שניים מהמקובל כיום, כשתוצאה תהיה עוצמה סאונד גבוהה פי עשרה משל סמארטפון סטנדרטי - זאת בזכות עיצוב המכיל תיבת תהודה מיוחדת במכשיר. הבאסים יוגברו אף יותר כשהמכשיר יונח על משטח קשיח. במילים אחרות, אם שכנכם לנסיעה יבחר להפעיל אותו במקום להשתמש באוזניות, אל תצפו להתרכז בספר שאתם קוראים או במסמך שאתם צריכים לעבור עליו לפני ההגעה למשרד.

הדגמה של הדרך שבה הרמקולים ב- G7 ThinQ יעבדו / הדמיה: LG
 הדגמה של הדרך שבה הרמקולים ב- G7 ThinQ יעבדו / הדמיה: LG

זהו לא הטיזר הראשון של LG לקראת חשיפת המכשיר: החברה כבר הודיעה שהמכשיר החדש יתמוך בתצוגת גוונים בהירים במיוחד. לפי שורת הערכות ושמועות שריכז האתר TechRadar, גודלו של הסמארטפון יהיה 6.1 אינץ', רזולוציית התצוגה תעמוד על 3,120X1,440 פיקסל, הוא יכלול מצלמה אחורית כפולה באיכות 16 מגה-פיקסל ומצלמת סלפי באיכות של 8 מגה-פיקסל. מתחת למכסה המנוע הוא יצויד במעבד סנאפדרגון 845, בדומה לגלקסי S9 שהשיקה המתחרה הגדולה סמסונג בסוף פברואר, בתערוכת המובייל בברצלונה. עדיין לא ידוע כמה המכשיר יעלה ומתי יחל להימכר בישראל.

גם מכשיר הדגל החדש של סמסונג כלל חידוש בגזרת הרמקולים, אך כזה שמתמקד יותר באיכות הסאונד ופחות בעוצמתו. לגלקסי S9 ו-S9 יש רמקולי סטריאו, שלטענת החברה הותאמו למכשיר בידי מומחי אודיו, ונועדו להבטיח חווית האזנה טובה יותר בזמן צפייה בסרטים או האזנה למוזיקה. לדברי החברה, רמקולים בסמארטפונים נוטים להיות קטנים ולרוב ממוקם רק רמקול אחד בתחתית המכשיר, מה שמגביל את היכולת לייצר צלילי בס מלאים. הפתרון שמציעה סמסונג הוא שיבוץ מספר רמקולים במיקומים שונים במכשיר לטובת סאונד סטריאו. עם זאת, גם בעוצמה מורגש שדרוג: הרמקולים, מתוצרת AKG, חזקים פי 1.4 מאשר בדגם הקודם.

מבחינת יצרניות הסמארטפונים והצרכנים כאחד, יש כמובן היגיון בהגברת עוצמת הרמקולים: מכשירי הדגל יקרים משמעותית ביחס למכשירי ביניים או לדגמים זולים, ועל כן נדרשים לספק ערך מוסף - דבר שהם מתקשים לעשות בשנים האחרונות. התמקדות בשדרוג תחום האודיו, שתייתר פתרונות כמו רמקולים ניידים, עשויה לסייע להם לבדל את עצמם. קשה גם לצפות מהיצרניות לקחת אחריות על הדרך שבה משמיעים מוזיקה במרחב הציבורי. עם זאת, ייתכן שהשדרוגים החדשים ימריצו את חברות התחבורה הציבורית ואת הנוסעים עצמם לדרוש מהמאזינים הסוררים שקט.