אושר: רשת סופר ברקת תימכר לביכורי שדה צפון

התמורה לעסקה מתבטאת באמצעות קיזוז החוב של ברקת לביכורי שדה צפון בהיקף של כ-15 מיליון שקל • מנכ"ל הרשת הנוכחי, אבי שלמה, יישאר בתפקידו

רשות ההגבלים העסקיים אישרה את מכירת רשת הסופרמרקטים ברקת לחברת ביכורי שדה צפון - כך נודע ל"גלובס". אישור זה מאפשר את השלמת העסקה שבמסגרתה עוברת הרשת מידי הבעלים הנוכחי, אלי טל, לידי חברת ביכורי שדה צפון, שבשליטת האחים דרור וגדעון חכם.

על-פי הערכות, התמורה לעסקה מתבטאת באמצעות קיזוז החוב של ברקת לביכורי שדה צפון בהיקף של כ-15 מיליון שקל. מנכ"ל הרשת בפועל הוא אבי שלמה, והוא נשאר בתפקידו וממשיך את הניהול גם בבעלות החדשה. הרשת מעסיקה כיום כ-450 עובדים ומפעילה 11 סניפים.

ביכורי שדה צפון, חברת סיטונאות של ירקות ופירות, פנתה לאחרונה לרשות ההגבלים בבקשה לבצע עסקה שבמסגרתה יועברו אליה גם הזכויות וגם ההתחייבויות של רשת ברקת.

חברת ביכורי שדה צפון פעילה בתחום הסיטונאות והפצת תוצרת חקלאית טרייה למאות לקוחות בפריסה ארצית. עם לקוחותיה נמנות, בין היתר, רשת טיב טעם ורשת קינג סטור. היקף פעילות החברה בתחום הירקות והפירות הוערך בעבר בכ-70 מיליון שקל. בעבר החזיקו האחים חכם דוכן פירות וירקות בשוק הכרמל, אך עסקה זו תהווה כניסה ראשונה עבורם לעסקי הקמעונאות.

בעלי רשת הקמעונאות ברקת שהחזיק בה עד כה הוא אלי (קיקו) טל, שאותה ניהל מרחוק. הוא מתגורר במיאמי ומסיבותיו שלו אינו נוהג לבקר בישראל.

לאחרונה נחשף ב"גלובס", כי רשת הסופרמרקטים ברקת מנהלת מגעים למכירתה, כאשר אז נודע כי עם הגורמים שהתעניינו ברכישתה ומולם התנהלו מגעים, נמנו גם רשת ויקטורי של אייל רביד ורשת שוק העיר של חברת ביכורי השדה שבשליטת האחים אילן וששי שבע. ההצעות שניתנו עבור רכישת הרשת הוערכו ב-50-55 מיליון שקל. מחזור המכירות של הרשת הקמעונאית ברקת מסתכם בכ-370 מיליון שקל לשנה.