רוכשי תנופורט שיפרו הצעתם על אינטרנט זהב

כידן דהרי וירון אדיב מוכנים לשלם במזומן 225 מיליון שקל בעבור המניות של בעלת השליטה בבזק • לבנקים יש עדיין פערים עם קבוצת סיידוף

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום

בעוד נראה היה כי רכישת אינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק, היא כמעט עניין סגור של קבוצת סיידוף, מתברר כי דווקא המשקיעים שהצטרפו ברגע האחרון שיפרו את הצעתם, והיא כרגע ההצעה המועדפת על הבנקים. ל"גלובס" נודע כי המשקיעים כידן דהרי וירון אדיב, שרכשו באחרונה את השליטה בחברת תנופורט, שיפרו את הצעתם לרכישת אינטרנט זהב.

דהרי ואדיב מציעים שתי אפשרויות של עסקה: האפשרות הראשונה היא רכישת המניות בתמורה ל-225 מיליון שקל במזומן, כאשר 75 מיליון שקל מהסכום ישולם שנה לאחר העסקה. בנוסף מוצע מנגנון אפסייד של 180 מיליון שקל בהתאם לעלייה במחיר מניית בזק. השניים גם מתחייבים להשתתף בהנפקת זכויות של אינטרנט זהב ב-120 מיליון שקל במחיר השוק שלה. האפשרות השנייה היא תשלום של 200 מיליון שקל במזומן, כאשר 50 מיליון שקל מתוכו ישולם בתוך שנה, והעלאת רכיב האפסייד ל-250 מיליון שקל (לעומת ההצעה הראשונה), שגם כן יהיה כפוף לעלייה במחיר מניית בזק.

היום קיימו הבנקים הנושים ביורוקום פגישות הן עם נציגי קבוצת סיידוף והן עם נציגי דהרי ואדיב. כרגע נראה כי ישנם עדיין פערים מול סיידוף, בעוד דהרי ואדיב מיהרו להגיש הצעה משופרת כבר הערב. הבנקים עושים מאמץ לסגור עסקה למכירת אינטרנט זהב לפני שייכנס לתוקפו צו הפירוק של יורוקום, מה שאמור לקרות ביום חמישי הקרוב.