סלקום | בלעדי

אקספון משכה באפריל 13 א' לקוחות סלולר מהמתחרות

היקף הניודים הכולל בשוק באפריל לא השתנה, מה שאומר שהלקוחות שניידו החודש מספרים הם בעיקר לקוחות רגישי מחיר • השאלה היא האם השוק יגיב בניודים בחודש הבא לנוכח המבצעים האגרסיביים שעוררו מחדש את התחרות

חזי בצלאל / צילום: ליאור מזרחי
חזי בצלאל / צילום: ליאור מזרחי

המבצעים בשוק הסלולר בשיאם, וקשה שלא להתרשם שחלק מהחברות נכנסו להיסטריה - פשוטו כמשמעו - עם מבצעים שהצרכן הישראלי לא חלם עליהם. מהניודים עולה כי בחודש הראשון לכניסתה של אקספון באמצעות המותג We4G, היא גרפה כ-13 אלף ניודים נטו. מספר המצטרפים בפועל הוא יותר גבוה, כי ישנם עוד כמה אלפי לקוחות שהצטרפו לחברה החדשה כלקוחות חדשים.

מהנתונים אפשר לראות שמבצעי התגובה של כל החברות הצליחו לקחת מ-We4G לקוחות, והמבצע המוביל שלה - של חבילת סלולר עם 40 ג'יגה גלישה לכל החיים תמורת 29 שקל בחודש - חולל תחרות עזה בשוק, אבל התגובות של המתחרים לחבילות לתקופות קצרות יותר היו אפקטיביות לא פחות.

מי שאיבדה הכי הרבה מנויים החודש הייתה סלקום, שאיבדה 4,500 לקוחות, ואחריה הוט מוביילשהודיעה היום על מבצע של 70 ג'יגה בחבילת סלולר תמורת 24 שקל לחודש לתקופה של שנה. פרטנר שיצאה במבצעים אגרסיביים ביותר הצליחה החודש לצמצם את הנטישה, והיא, פלאפון וגולן טלקום מסיימות את החודש פחות או יותר עם מספרים דומים של מעל ל-2,000 נוטשים.

החברה היחידה שנמצאת במגמת גידול ושגם היא יצאה במבצע חסר תקדים של 29 שקל ל-100 ג'יגה ל-3 שנים, היא חברת 019 מובייל. היא גייסה למעלה מ-1,800 לקוחות, ובאופן כללי היא נמצאת במגמת צמיחה מתמשכת.

עוד מגמה בולטת בשוק היא שמספר הניודים באופן כללי לא גדל משמעותית כתוצאה מכניסת אקספון. היקף הניודים עומד פחות או יותר על מספר דומה של פלוס מינוס כ-180 אלף מתניידים בחודש לאורך החודשים האחרונים. זה אומר שהמתניידים החודש הם בעיקר הלקוחות רגישי המחיר שמניידים מספרים בהתאם למבצעים, אבל רוב הלקוחות עדיין לא ממהרים לעשות כן. השאלה היא האם אותה רמת ניודים לא תגבר בחודש הבא בעקבות המבצעים שמשקפים היסטריה אצל חלק מהחברות.