קרובינר ויולזרי משתלטים על השלד הבורסאי אולטרה אקוויטי

דן קרובינר ויהודה יולזרי רכשו את השליטה בהשקעה של כמה מאות אלפי שקלים כל אחד, כחלק מהסדר נושים בחברה • יפעלו לצקת בחברה פעילות חדשה

גד קרובינר / צילום: תמר מצפי
גד קרובינר / צילום: תמר מצפי

בעוד גל קרובינר ויהב יולזרי הצעירים מגייסים הון משמעותי לפעילות ההלוואות החברתיות שהם מנהלים, הוריהם - אנשי העסקים הוותיקים דן קרובינר ויהודה יולזרי - מאחדים כוחות, לצורך השתלטות משותפת על השלד הבורסאי אולטרה אקוויטי.

יולזרי, בעל חברת ההסעות ז'ק יולזרי, וקרובינר, הזכור למשקיעים בבורסה כבעלי חברת הטכנולוגיה אלקטרוניקס ליין, רכשו את השליטה באולטרה אקוויטי בהשקעה של כמה מאות אלפי שקלים כל אחד, כחלק מהסדר נושים בחברה, וכעת יפעלו לצקת בה פעילות חדשה.

אולטרה אקוויטי, שבאמצעותה החזיק בעבר ירון ייני בכמה חברות נוספות, היא כבר כמה שנים שלד בורסאי חסר פעילות עסקית. מניית אולטרה אקוויטי נסחרת ברשימת השימור של הבורסה, ומשקפת כיום לשלד שווי של קצת יותר מ-4 מיליון שקל. 

חברת המוביל ז'ק יולזרי נוסדה בשנת 1964, ומאז היא פועלת בתחום ההיסעים. כיום היא פועלת בתחום ההסעות לטיולים ותיירות פנים, הסעות בקווי שירות קבועים למוסדות ציבוריים ופרטיים, והסעות לאירועים רחבי-היקף.

דן קרובינר מכר בשנת 2005, יחד עם אחיו גד, את מניות השליטה באלקטרוניקס ליין, לחברת ההשקעות גמול, תמורת 21 מיליון דולר. בעת המכירה לא הייתה לאלקטרוניקס ליין כל פעילות עסקית, למעט קופת מזומנים שמנה, לאחר שזו פוצלה שנה קודם לכן לחברה חדשה. באותה עסקה השלימו האחים קרובינר את מכירת כל החזקותיהם בחברה שייסדו, ואשר עסקה בפיתוח מוצרי אבטחה ומוצרים לפיקוח ולשליטה מרחוק על הבית תמורת סכום כולל של 35 מיליון דולר בתוך שלוש שנים וחצי.

כאמור, בניהם של קרובינר ויולזרי - גל קרובינר ויהב יולזרי (לשעבר שוער קבוצת הכדורגל בני יהודה) - עדכנו לפני כחודשיים על גיוס חוב בהיקף של 75 מיליון דולר מקבוצת סיטי בנק לחברת פאגאיה (Pagaya). פאגאיה, שאותה ייסדו יחד עם אביטל פרדו ב-2016, עוסקת בתחום הלוואות עמיתים (P2P), ובסך הכול לפי מה שדיווחו, קיבלו לידיהם לנהל כ-120 מיליון דולר גם משורה של גופים מוסדיים ובנקים ישראלים.