ג'ק מא בירושלים: יו"ר עליבאבא נפגש עם ראש הממשלה

ביומו השלישי בישראל נפגש יו"ר ענקית הסחר המקוון עם ראש הממשלה נתניהו • מנהלים בכירים מעליבאבא שהגיעו איתו ביקרו בחברת אורקם של מייסדי מובילאיי

נתניהו ומא / צילום: חיים צח לע"מ
נתניהו ומא / צילום: חיים צח לע"מ

יו"ר עליבאבא ג'ק מא, נפגש הבוקר (ד') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה התרחשה זמן קצר לפני שהגיע אל נתניהו ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, לפגישות מדיניות.

ראשי הממשלות דנו גם ביחסים העסקיים הבילטרליים בין המדינות ויישום הסכמי הסחר והתעופה. זו פגישתם השלישית של נתניהו ואבה. שתיים מן הפגישות נערכו בירושלים. 

רה"מ נתניהו ברך את מא: "נפלא לקבל את פניך בישראל... אתה מנהיג מצליח מאוד בעסק מאוד תחרותי, ובעולם מאוד תחרותי, והעולם שייך לאלה שמחדשים וישראל היא אומת החדשנות".

"אנחנו מקבלים הרבה בקשות, אנחנו רואים הרבה מאוד אנשים וביומיים הקרובים נהיה מאוד עסוקים", "אני חושב שבזכות מנהיגותך, אנחנו מגלים שהמדינה הזאת היא כל כך הרבה יותר שלווה ממה שחשבנו וגם הכלכלה חזקה וגם הביטחון" אמר מא לנתניהו. 

רה"מ נתניהו אמר למא שלקבוצת עליבאבא יש סיבות מצוינות להשקיע בחדשנות הישראלית. ג'ק מא ציין כי הוא מבקר בימים אלה בישראל בליווי 28 נשיאים צעירים של קבוצת עליבאבא וכי הוא מתרשם מההזדמנויות העסקיות שנמצאות בארץ.
זוהי הפעם השלישית שרה"מ וג'ק מא נפגשים, השניים נפגשו קודם לכן בעת ביקור רה"מ בדאבוס (בינואר 2016) ובמהלך ביקור רה"מ בסין (במרץ 2017). בפגישות אלה, רה"מ נתניהו הזמין את מא לביקור בישראל.

בכירי עליבאבא ביקרו היום במשרדי חברת אורקם, החברה שהקימו מייסדי מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם. הבכירים חזו בהצגת הטכנולוגיה של המוצר OrCam MyEye2.0 שמטרתו לשפר את חייהם של בעלי ליקויים וקשיים בראייה ועיוורים ולאפשר להם עצמאות באמצעות ראייה מלאכותית. במוצר ישנה יחידה אלחוטית הכוללת מעבד זעיר ומצלמה, המתחברת למשקפי קריאה ומשקפי שמש באמצעות מגנט ומאפשרת קריאת טקסטים, זיהוי פרצופים, צבעים ועוד.

במקביל, מא מסכם את יומו השלישי בישראל. אתמול (ג') בשעות אחר הצהריים והערב ביקר מא, מלווה ב-35 מנכ"לים, בעיר העתיקה בירושלים וגם הגיע לסיור במוזיאון יד ושם. בהמשך היום צפוי מא להשתתף באירוע חגיגי במוזיאון ישראל, מפגש שיכלול הדרכה בנושאים הקשורים למורשת היהודית וגם מפגש עם אנשי עסקים.

המנכ"לים שמלווים את מא המשיכו בסדרת פגישות בקרן הון הסיכון JVP בירושלים הבוקר. JVP מוגדרת על ידי הצדדים כשותפה אסטרטגית של עליבאבא בישראל, הם משקיעים מזה שנתיים בקרן בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. אתמול הוצגו בפניהם חלק מן החברות הפועלות מתוך מתחם התחנה בירושלים.

לוח הזמנים המעניין והחריג של אנשי עליבאבא המשיך גם הבוקר כאשר עם נפגשו עם הסופרת יוכי ברנדס אשר סיפרה למנכ"לים על הגות יהודית דרך התנ"ך. ביום שישי צפויה כל המשלחת של עליבאבא להגיע לבוקר עבודה נוסף ושלישי במספר במשרדי קרן JVP בירושלים.