סמארטפון הפרימיום החדש: LG השיקה את מכשיר הדגל G7

יכלול מסך בגודל 6.1 אינץ' מעבד קוולאקום שנאפדרגון 845, זוג מצלמות אחוריות ברזולצייה של 16 מגה פיקסל ומצלמה אחורית ברזולוציית 8 מגה פיקסל, מצלמה העושה שימוש ביכולות בינה מלאכותית לצילום בתנאי תאורה קשים, ו-19 מצבי צילום

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית LG Electronics השיקה הערב את סמארטפון הפרמיום החדש שלה בסדרת G. המכשיר החדש - LG G7 ThinQ - הוא בעל מסך בגודל 6.1 אינץ' ומעבד קוואלקום Snapdragon 845 וזיכרון RAM של 4 ג'יגה ואחסון פנימי בנפח 64 ג'יגה. למכשיר החדש זכוכית קדמית ואחורית בתקן גורילה גלאס 5. המצלמת הקדמית של G7 מגיעה בנפח 8 מגה פיקסלים ושתי מצלמות אחוריות ברזלוציה של 16 מגה פיקסלים, ומגרעת חלקו העליון של המסך.

LG השיקה את המכשיר החדש באיחור מה. ההשקה שציפו שתיערך בתערוכת המובייל בברצלונה בפברואר השנה נדחתה לאחר שעל פי השמועות ניתנה הוראה למהנדסי החברה לחזור אל שולחן העבודה ולעצב את המכשיר מן היסוד.

כמו המתחרות אייפון איקס וסמסונג S9, גם ב-LG מדגישים את היכולות המשופרות של המצלמה. למכשיר החדש 19 מצבי צילו בהשוואה ל-8 בעבר. בהודעה של LG מבטיחה החברה "להעלות לדרגה חדשה את הצילום בתנאי חושך עם מצלמה סופר בהירה חדשה, לצילום דמויות שהן עד פי ארבע בהירות יותר, ללא הגרעיניות האופיינית לתמונות שצולמו באור אפלולי. באמצעות השילוב של חיישני תמונה ועיבוד תוכנה, אלגוריתם הבינה המלאכותית מבצע התאמה אוטומטית של הגדרות המצלמה בעת צילום באור נמוך".

פיצ'ר מעניין נוסף הוא תכונת ה-Live Photo שקולט תמונה שנייה לפני ושנייה אחרי שהצמצם נלחץ, לשם "לכידת קטעים חיים בלתי צפויים או הבעות שבדרך כלל היו מוחמצות".

בדומה למתחרות גם LG G7 מציגה אפקטים של התמקדות באובייקט המרכזי וטשטוש הרקע. עוד יכלול המכשיר את Google Lens שמגיע כחלק מ-Google Assistant ו-Google Photos. מדובר בכלי לזיהוי עצמים שעושה שימוש משולב במצלמת המכשיר, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. Google Lens מסוגל לזהות ולספק יותר מידע על עצמים כמו: נקודות ציון, צמחים, חיות וספרים. זיהוי טקסט ייתמך אף הוא ויאפשר למשתמשים לבקר באתרי אינטרנט, להוסיף כרטיס ביקור לאנשי הקשר, להוסיף אירועים ליומן או לבדוק פרטים של מנה בתפריט של מסעדה.

איכות המסך של המכשיר החדש הוא QHD ברזולוציה של 3120X1440 ויחס תצוגה של 19.5:9 FullVision, ומסגרת תחתית שהיא דקה יותר בכ-50% בהשוואה לדגם הקודם LG G6. בהתאם לסוג התוכן ניתן להגדיר את התצוגה לשישה סוגי צפייה שונים: אוטומטי, חסכוני, סינמה, ספורט, משחק ומקצועי. במצב אוטומטי הטלפון מנתח אוטומטית את התוכן - תמונה, וידיאו, אתר, משחק וכדומה - ומבצע אופטימיזציה של התצוגה וצריכת החשמל. המשתמש יכול להוסיף ולכוונן את התמונה על ידי התאמת טמפרטורות הצבע ורמות ה-RGB באופן אישי.

תכונת המסך המשני (Second Screen) מציעה למשתמשים חלופות נוחות בהתאמת המסך לטעמיהם ולסגנונם. ניתן להרחיב את המסך באופן מלא לתצוגה ללא מסגרת או להגדיר תצוגה בסגנון מסורתי יותר כשהאזור משני צדדי העדשות והמיקרופון מכוסים בצבע שחור. המשתמשים יכולים גם לשנות בתצוגת ההודעות לצבע אחר, לעיצוב מראה "אישי" יותר.

בגזרת האודיו מציע G7 חידושי אודיו רמקולים מסוג Boombox שמנצלים את המרחב הפנימי של המכשיר כתיבת תהודה להפקת צליל באס ברמה כפולה מזו של סמארטפונים רגילים. כשמניחים את המכשיר על משטח מוצק או קופסה המכשיר מנצל את תיבת התהודה להגברה נוספת של אפקט הבאס.

התגובות ברשת להשקת המכשיר לא היו נלהבות. באתר The Verge נטען כי הוא סובל מנחיתות מה לעומת מכשירי הדגל של המתחרות ובראשן איפון איקס של אפל, סמסונג גלקסי S9, וואווי P20 ואפילו LG V30.