לא הכול שחור בשוק האופנה: מותג הקמעונאות עדיקה מתרחב

אחרי תל-אביב והקריות, עדיקה בדרכה לפתוח סניפים גם בראשון-לציון ואשדוד • עוד 8 סניפים מתוכננים ל-3 השנים הקרובות

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

מותג האופנה עדיקה (Adika) מתרחב: אחרי שקמעונאית האופנה שהוקמה על בסיס מסחר מקוון פתח שני סניפים פיזיים בדיזנגוף סנטר בתל-אביב ובקיריון, כעת היא עומדת לפתוח שני סניפים חדשים בהשקעה כוללת של כ-4 מיליון שקל.

הסניף הראשון יפתח ביום חמישי הקרוב בקניון הזהב בראשון-לציון וישתרע על שטח של כ-250 מ"ר, וסניף נוסף יפתח במתחם ביג פאשן אשדוד במהלך 2018.

בסניף בקניון הזהב, בדומה לסניפים בתל-אביב ובחיפה, הסניף יושק סביב קונספט מתחלף, במסגרתו עיצוב ותפאורת החנות יתחלפו תדיר אחת לכמה שבועות בניסיון לספק לקהל חוויית קנייה. בכוונת החברה להקים בסך-הכול 8 סניפים פיזיים ב-3 השנים הקרובות.

עדיקה , המנוהלת על-ידי דדי שוורצברג, אחד ממייסדיה, השלימה במהלך חודש מארס הנפקת מניות והצעת מכר בבורסה, בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים. בימים האחרונים דווח כי הג'ודוקא האולימפי לשעבר אריק זאבי, שהיה אמור בהמשך החודש להתמנות לדירקטור חיצוני (דח"צ) בה, הסיר את מועמדותו לתפקיד.

החברה, ש-69% ממניותיה מוחזקות על-ידי רשת גולף, הציגה בסיכום שנת 2017 קפיצה של 66% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של 81.4 מיליון שקל. זאת, על רקע מעבר הולך וגובר של צרכנים, בארץ ובעולם, לקניית פריטי אופנה באינטרנט, על חשבון קנייה בחנויות המסורתיות.

ברווח הגולמי של החברה נרשמה עלייה של 63% לכ-49 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.5 מיליון שקל ב-2016. בשורה התחתונה הציגה עדיקה רווח נקי של 866 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל בשנת 2016.

*** גילוי מלא: ניר אינגביר, סמנכ"ל חדשנות ודיגיטל ב"גלובס", הוא חבר דירקטוריון עדיקה.