בזק | בלעדי

טיפול שורש: מנכ"ל בזק הבא ייקבע מתוך סט נהלים

אם בעבר הדירקטוריון היה מאשר אוטומטית את המועמד של בעל השליטה שאול אלוביץ' - הדירקטוריון החדש של בזק יבחר את המנכ"ל הבא באמצעות ועדת איתור וייעזר בחברת השמה

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

המנכ"ל הבא של בזק  שייכנס לנעליה של סטלה הנדלר, ייבחר בהליך מקצועי וסדור, בניגוד לימים עברו. לדברי מקורות שונים, התהליך הפעם שונה בתכלית ממה שהיה נהוג בבזק כאשר החברה הייתה בשליטת יורוקום. אז, האיש היחידי שהיה מקבל החלטות על מינויי מנכ"לים היה בעל השליטה, שאול אלוביץ, שהיה מביא את האישור לדירקטוריון ובזה העניין נגמר.

כעת, כאשר הממשל התאגידי בקבוצה נדרש לטיפול עומק, והדירקטוריון החדש נדרש להוכיח שהוא מתקן את דרכיו, ניכר כי ישנה זהירות יתר והקפדה על ביצוע תהליכים. ל"גלובס" נודע כי ועדת האיתור פנתה לדירקטורים וביקשה מהם להציע מועמדים שהם סבורים שראויים למלא את התפקיד, כאשר ניסיון בתחום התקשורת יהווה יתרון משמעותי.

מנגד, גורמים בחברה חוששים שהקפדה יתרה על נהלים תפגע בתרבות הארגונית, אבל גם אותם מבקרים יודעים שנדרשים שינויים בנהלי העבודה ובתהליכי קבלת ההחלטות שהיו מקובלים בימי אלוביץ'. זה חייב לקרות כדי להתאים את החברה לעידן חדש של דירקטוריון ללא בעל שליטה, ושאי אפשר שלא לטפל בממשל התאגידי המשובש שהיה נהוג בקבוצה.

ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון החדש בראשותו של שלמה רודב שכר את שירותיה של חברת ההשמה "עמדה" לטובת גיוס המנכ"ל הבא. "עמדה" תלווה את ועדת האיתור שבחר הדירקטוריון בתהליך החיפוש אחר המנכ"ל הבא. 

"עמדה" היא חברת ההשמה שנבחרה על ידי דוד גרנות, היו"ר הזמני לשעבר של בזק, להמליץ על דירקטורים חדשים לבזק. היא ליוותה את התהליך של איתור המועמדים שהובאו לבסוף לאישור הדירקטוריון, ושהומלצו על ידי בזק לתפקיד באסיפה הכללית.

הערכה היא שאיתור המנכ"ל הבא יהיה תהליך שיימשך עוד כשבועיים. בבזק יש שמועות שגם משקיעים זרים מגלים עניין במנכ"ל הבא ורואים במינוי הזדמנות שעשויה לשקם את מניית בזק המקרטעת אם ימונה המנכ"ל המתאים.