הסכם של 125 מיליון ד' למימון תחנת כוח בהונדורס לאורמת

החברה הבת שלה תקבל הלוואה מ-OPIC, הסוכנות האמריקאית להשקעה בשווקים מתפתחים, ל-14 שנים, וצפויה למשוך את הסכום בשתי מנות

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת דיווחה בסוף השבוע על קבלת מימון בגובה כ-125 מיליון דולר עבור תחנת כוח בהונדורס. אורמת דיווחה שהחברה הבת שלה העוסקת בפרויקט, Platanares, קיבלה את המימון מ-OPIC - סוכנות ממשלתית של ארה"ב המסייעת לעסקים להשקיע בשווקים מתפתחים. OPIC תלווה לחברה הבת של אורמת את הסכום הנדרש לצורך הקמת התחנה.

לפי הדיווח של אורמת, ההלוואה היא בעלת מח"מ של 14 שנים. החברה מצפה למשוך את סכום המימון בשתי מנות - הראשונה בסך כ-115 מיליון דולר עם סגירת הסכם המימון, והשנייה כעבור כחצי שנה, בסך כ-10 מיליון דולר. עם סגירת ההסכם תיקבע הריבית על ההלוואה, ואורמת מעריכה שהיא תנוע בין 6.75% ל-7.25%.

"אורמת גאה ביחסיה ארוכי השנים עם OPIC, שהחלו במימון של 310 מיליון דולר שהתקבל להקמת קומפלקס גיאותרמי בקניה לפני חמש שנים", מסר מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל. "אנחנו מעריכים את האמון של OPIC בטכנולוגיה שלנו, בכישורינו התפעוליים ובמיקוד שלנו בהבאת אנרגיה גיאותרמית לשווקים מתעוררים".

אורמת נסחרת במקביל בבורסות של ניו יורק ושל תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 3 מיליארד דולר. אורמת סיימה את 2017 עם הכנסות של 693 מיליון דולר ו-EBITDA של 344 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום ב-2018 הכנסות בהיקף של 688-712 מיליון דולר, צמיחה של כ-1% ביחס ל-2017, באמצע טווח התחזית. עם זאת, לאחרונה הושלמה רכישת חברת U.S, Geothermal תמורת 110 מיליון דולר, ותרומתה לתוצאות החברה עדיין לא נכללת בתחזיות אורמת. בעלת המניות הגדולה באורמת היא ORIX היפנית, שרכשה את מניות קרן פימי ומשפחת ברוניצקי בשנה שעברה, בעסקה של 630 מיליון דולר ובמחיר של 57 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 59.4 דולר.