תירוץ לטוס - חמשת חופי הים המוגדרים כטובים בעולם

רשימת החופים היפים בעולם משתנה לפי טעם המטיילים והחוויות שהם צברו – והתחרות קשה • הרשימה המלאה כוללת 50 חופים ברחבי העולם, אך אנחנו נתמקד בחמשת המובילים • החוף המוגדר כטוב ביותר בעולם נמצא באיי טרקס וקייקוס שבקאריביים, במפרץ גרייס

חוף Whitehaven / צילום: שאטרסטוק
חוף Whitehaven / צילום: שאטרסטוק

יש מי שמעדיף את החוף שלו בנוסח של חול לבן וצח ומי ים בגוון טורקיז (רצוי עם עצי קוקוס ברקע), יש מי שמעדיף את המראה הפראי יותר המשלב צוקים וסלעים שפוגשים את המים, יש כאלה שיעדיפו חוף המסתתר במפרץ ויש מי שמחפש את המראה של השקיעה המושלמת, כך או כך רשימת החופים היפים בעולם משתנה לפי טעם המטיילים והחוויות שהם צברו בהם - והתחרות לפיכך היא קשה. ובכל זאת, אחת הרשימות שגיבש ממש לאחרונה האתר flightnetwork באמצעות תשאול של מאות עיתונאים, בלוגרים וטיילנים "כבדים" ברחבי העולם - הצליחה לדרג את החופים היפים ביותר. הרשימה המלאה כוללת 50 חופים ברחבי העולם, אולם אנחנו נתמקד בחמשת המובילים:

החוף המוגדר כטוב ביותר בעולם נמצא באיי טרקס וקייקוס שבקאריביים, במפרץ גרייס, Grace bay. איכות המים והחול שבו קיבלו את הדירוג 10 מתוך 10. במפרץ הזה זורחת השמש משך 319 ימים השנה בטמפרטורה ממוצעת של 29 מעלות. במרחק של 1.6 קילומטר מהחוף ממוקם ריף ובו שונית עשירה שמספקת גם לצוללים שבחבורה חוויה בלתי נשכחת, כשהחוף עצמו נקי מסלעים או אצות. טיסות ישירות לאי הזה פועלות מניו-יורק, מיאמי, טורונטו, לוס אנג'לס וגם מיעדים באירופה.

Grace bay
 Grace bay

במקום השני ממוקמת רצועת החוף Whitehaven Beach שבאוסטרליה. הרצועה הנמתחת לאורך 7 קילומטר ממוקמת באי Whitsunday שבמדינת קווינסנלנד. הגישה אל האי אפשרית באמצעות סירה או מסוק מאיים סמוכים (איירלי והמילטון). השמש זורחת באי משך 292 ימים בשנה והטמפרטורה הממוצעת באזור היא 27 מעלות - כמעט לכל אורך ימות השנה. כשמו כן הוא - חוף הים הזה ניחן בחול לבן-לבן והמרקם שלו כשל אבקה רכה ונעימה כשהוא מוקף ביער ירוק שמשקף את מי הים הקריסטליים.

Whitehaven Beach / צילום: שאטרסטוק
 Whitehaven Beach / צילום: שאטרסטוק

במקום השלישי ממוקם החוף Anse Lazio שבאיי סיישל. החוף ממוקם בחלקו הצפוני של האי פרסלין. הטמפרטורה הממוצעת באזור היא 28 מעלות והשמש זורחת לאורך 226 ימים בשנה. הציון ליופי הפראי של האי לפי המדרגים היה 10 מתוך 10 הודות לחול הלבן, למי התכולים ועצי הקוקוס שסביב מעניקים למקום תפאורה של גן עדן עלי אדמות בעיקר בשעות השקיעה. החוף אידיאלי לרביצה, לשחייה ולשנורקל בין היתר הודות למים שבמרבית ימי השנה מציעים טמפרטורה של 28 מעלות.

איי סיישל / צילום: שאטרסטוק
 איי סיישל / צילום: שאטרסטוק

את החול הלבן שדירג את החופים עד כה מחליף כעת חול בגוון ורוד: במקום הרביעי דורג חוף Pink Sands שנמצא באי הרבור בבהאמס. הגוון הוורוד של החול ניתן לו הודות ליצורי הים הזעירים שחיים באזור (Foraminifera) שלהם שריון קשיח בגוון אדום-ורוד. רצועת החוף משתרעת על פני 5 קילומטר בקירוב. הגוון הוורוד של החול והשתקפות השמש על המים בגוון הטורקיז - בעיקר בעתות הזריחה והשקיעה - מייצרים לחוף הים הזה מראה קסום ובלתי נשכח.

הרבור אי ההרבור, צילום: שאטרסטוק
 הרבור אי ההרבור, צילום: שאטרסטוק

המקום החמישי נמצא במרחק נגיעה עבור הנופשים הישראלים: כאן דורג החוף Navagio Beach שידוע גם בכינוי Shipwreck Beach הממוקם באי זקינטוס היווני (אליו יש טיסות ישירות מישראל). גם החוף הזה קיבל את הציון 10 מתוך 10 על יופיו הפראי. ימי השמש הזורחת במקום עומדים על 275 בשנה והטמפרטורה הממוצעת עומדת על 19 מעלות וכ-20 מעלות טמפרטורת המים. שרידי ספינה טבועה שנמצאים במקום מייצרים פריים מושלם לצלמים החובבים. החוף מתאפיין בחול לבן ובצוקים המקיפים אותו והמעניקים למים גוון כחול עמוק. המלצת המדרגים היא לצאת להפלגה בסירה ולראות את החוף גם בזווית מתוך המים.

Navagio Beach / צילום: שאטרסטוק
 Navagio Beach / צילום: שאטרסטוק