Wix עקפה את תחזיות הרבעון והעלתה את התחזית השנתית

החברה עקפה את התחזית שמסרה בעצמה ברבעון הקודם - גם בהכנסות וגם בגבייה • מניית Wix נסחרת כיום ברמות שיא שמשקפות שווי חברה של מעל 4 מיליארד דולר

משרדי וויקס בת"א / צילום: בז רטנר, רויטרס
משרדי וויקס בת"א / צילום: בז רטנר, רויטרס

חברת האינטרנט Wix  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון שפורסמו היום, כשהציגה הכנסות גבוהות יותר והפסד נמוך ממה שציפו ממנה. במקביל, החברה העלתה את התחזית השנתית שלה. Wix מספקת לעסקים קטנים ובינוניים ולאנשים פרטיים פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בקלות. מניית Wix נסחרת כיום ברמות שיא שמשקפות לחברת האינטרנט שווי של מעל 4 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון Wix רשמה הכנסות של כ-138 מיליון דולר, צמיחה של 49% ביחס לרבעון המקביל ושל 16.3% ביחס לרבעון הקודם. הגבייה - נתון הכולל את השינוי בהכנסות הנדחות - הסתכמה בכ-160 מיליון דולר, כך שהחברה עקפה את התחזית שמסרה בעצמה ברבעון הקודם גם בהכנסות וגם בגבייה. 

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה צמצמה את ההפסד התפעולי ב-10% ל-18.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, וההפסד הנקי הסתכם ב-19.8 מיליון דולר, ירידה של 5.1%. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות הקשורות לתגמולים לעובדים, ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-2.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת רווח נקי בסך 7.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההפסד הנקי למניה הגיע ל-5 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד ניכר יותר, של 10 סנט.

במהלך הרבעון הראשון Wix ייצרה תזרים של 24.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת, והתזרים החופשי הגיע לשיא של 21.4 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לחברה 266 מיליון דולר. לאחרונה, Wix הודיעה שתפנה לבית המשפט על מנת לקבל אישור לבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 80 מיליון דולר, אולם לדברי סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש, מדובר בתהליך פרוצדורלי בלבד למקרה שהחברה תחליט לבצע זאת בעתיד, כשכרגע זה לא עומד על הפרק.

מה כן מתוכנן לעשות עם הכסף בקופה?

שמש: "חברות בשווי דומה לשלנו נסחרות בדרך כלל כשהמזומנים שלהן נעים בין 5% ל-15% מהשווי בבורסה. אני חושב שגם 270-300 מיליון דולר זאת כמות נאותה לפי שווי החברה כרגע. אנחנו לא מתכננים בשלב זה רכישות, אבל זאת כמות מזומנים שאנחנו רוצים שתהיה לנו ל'ימים גשומים'".

על דוחות הרבעון אומר שמש כי "ביצועי הרבעון הראשון היו ממש טובים, הן מבחינת המספרים והן מבחינת הפעילות העסקית. אנחנו ממשיכים לעלות בשיעור ההמרה ממשתמשים חינמיים למשלמים, וזה השפיע על כך שעברנו את התחזיות שלנו בכל המדדים".

"מחזור הגיוס הגבוה ביותר אי פעם"

ברבעון הראשון נוספו לחברה 5.9 מיליון משתמשים ומספרם הכולל הגיע ל-125 מיליון, כאשר מספר המשתמשים המשלמים עלה ב-231 אלף ל-3.5 מיליון. Wix מפרסמת היום נתון לפיו "מחזור הגיוס" של המשתמשים ברבעון הראשון היה הגבוה ביותר אי פעם והוא צפוי להניב לה גבייה של מעל 370 מיליון דולר בשמונה השנים הבאות.

לדברי שמש, המוצרים Wix code ו-ADI ממשיכים לתרום לתוצאות, ואליהם נוסף מוצר חדש, Wix answers לניהול תמיכה בלקוחות אונליין, שבמקור פותח לצרכים פנימיים בחברה, אך הוחלט לשווקו גם בחוץ.

במבט לעתיד, Wix מעלה מעט את התחזיות השנתיות "על מנת לשקף ביטחון ביכולת להציג המשך צמיחה חזקה", ומצפה כעת להכנסות של 594-597 מיליון דולר, צמיחה של 40% לעומת 2017, ולגבייה של 651-657 מיליון דולר, צמיחה של כ-36%. מדובר בעלייה של כ-2.5 מיליון דולר באמצע טווח תחזית ההכנסות, כך שהעלייה יכולה להיות מוסברת בעיקר בעקיפת התחזיות ברבעון הראשון. ברבעון השני הצפי הוא להכנסות של 144-145 מיליון דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים, ולגבייה של 158-159 מיליון דולר.