מבקרת הפנים של התאגיד בודקת התנהלות הסמנכ"לית

מדובר בסמנכ"לית משאבי האנוש של התאגיד, קרן הראל-הררי, שטענות על תפקודה נחשפו לפני כחודשיים בכתבה ב"גלובס" • התאגיד: "מדובר במנהלת מקצועית וישרת-דרך; מבקרת הפנים עושה את עבודתה השגרתית, קרי בודקת את פעילות החטיבות על-מנת לוודא פעילות תקינה"

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

מבקרת הפנים של תאגיד השידור הציבורי, אילה ורדי, מבצעת בדיקה מקיפה בעניינה של סמנכ"לית משאבי האנוש בתאגיד, קרן הראל-הררי. המבקרת בדקה בתקופה האחרונה תלונות רבות שעלו בעניין תפקודה של הראל-הררי, חלק מהתלונות הללו נחשפו בכתבה שפורסמה ב"גלובס" בחודש מארס.

גורמים בתאגיד ידעו לספר כי המבקרת נפגשה עם גורמים רבים בארגון שנשאלו בעניין התנהלותה של הסמנכ"לית, ועל-פי הערכות היא גם עמלה על דוח בעניין שאמור להימסר למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, ולמועצת התאגיד, כשכרגע היא ממתינה להתייחסותה של הראל-הררי לטענות שעלו.

בתאגיד מכחישים בתוקף את עניין הדוח, ומטעם הארגון נמסר בעניין כי "מבקרת הפנים עושה את עבודתה השגרתית, קרי בודקת את פעילות החטיבות השונות בתאגיד על-מנת לוודא פעילות תקינה ועמידה בנהלים המקובלים במגזר הציבורי".

הראל-הררי ממלאת את תפקיד סמנכ"לית משאבי האנוש בתאגיד השידור מאז מאי 2016, אז החליפה, תחילה באופן זמני, את הסמנכ"לית הראשונה ששימשה בתפקיד, גל שטרנברג. לאחר כמה חודשים היא מונתה לתפקיד באופן קבוע, לאחר שנבחרה באמצעות מכרז שבו הונמכו תנאי הסף לעומת התנאים שנדרשו במכרז הראשון לתפקיד. הדרישה ל-5 שנות ניסיון בתפקיד ניהולי בכיר בתחום משאבי האנוש הוסרה, ובמקומה נדרשו רק "3 שנות ניסיון בניהול ו/או ליווי תהליכים משמעותיים חוצי ארגון בתחום משאבי האנוש".

לפני שנבחרה לתפקיד שימשה הראל-הררי, הנחשבת למקורבת למנכ"ל התאגיד קובלנץ, כראש לשכתו בתאגיד, לאחר שעוד לפני כן שימשה כראש לשכתו בטלוויזיה החינוכית.

בכתבה שכאמור פורסמה ב"גלובס" לפני כחודשיים עלו טענות מסוגים שונים, של עובדים בהווה ולשעבר, שנגעו לאופן התנהלותה של הראל-הררי. הטענות נגעו הן למישור האישי וליחס לא ראוי כלפי עובדים הכפופים לה, והן לגבי תפקודה המקצועי ואי-התאמתה לתפקיד, שגרמו, על-פי הטענות, לכך שלא מעט תהליכים בארגון נתקעים או מתנהלים בצורה לא נכונה.

מהתאגיד נמסר בהקשר זה: "לא נאפשר להשמצות חסרות שחר ולבינוניות לנהל את התאגיד, בפרט כשמדובר במנהלת מקצועית וישרת-דרך".