נשיא לשכת סוכני הביטוח נגד סלינגר: פנה ליועמ"ש ולמבקר

ליאור רוזנפלד, נשיא הלשכה, קורא לשניים: "עצרו את עודף הרגולציה הבלתי סביר וחסר הרסן של רשות שוק ההון, המנוגדת להחלטת הממשלה"

דורית סלינגר / צלם: איל יצהר
דורית סלינגר / צלם: איל יצהר

שבועות אחדים לאחר שיו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, תקף חזיתית ובאגרסיביות את הממונה על רשות שוק ההון, דורית סלינגר, בנאום שנשא בכנס לשכת סוכני הביטוח באילת, לצד ביקורת נוספת שנשמעה אז מצד נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד, ממשיכה הלשכה במאבק שלה ברגולציה של דורית סלינגר ובממונה עצמה. רוזנפלד שלח מוקדם יותר השבוע מכתב למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בו יצא בקריאה לשניים "עצרו את עודף הרגולציה הבלתי סביר וחסר הרסן של רשות שוק ההון, המנוגדת להחלטת הממשלה".

המכתב למבקר, יוסף שפירא, וליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, נשלח לאחר שגם שרת המשפטים איילת שקד יצאה נגד "הפעלתנות" של הממונה על שוק ההון, שבסוף אוגוסט תסיים כהונה בת 5 שנים, ואמרה: "יש עלייה מאוד גדולה ברגולציה של שוק ההון, ולא בדיוק הפחתה. אני מבקשת שנפעל להפחתה משמעותית של הרגולציה, ובטח לא להכבדה. המטרה היא לעזור לעסקים קטנים - להקל, לא להכביד".

כאמור, דברים אלה נאמרו לאחר שבמחצית השנייה של חודש אפריל אמר נוה לסלינגר בכנס לשכת סוכני הביטוח באילת ש"את תיזכרי כמפקחת הכי גרועה מעולם", כשהוסיף והטיח בה כי "נהגת בכוחניות ובאגרסיביות. כל שלושה ימים יש חוזר שיוצא בתחום הביטוח. את לא מיישמת החלטות ממשלה להפחתת נטל הרגולציה". גם רוזנפלד משלכת סוכני ביטוח ביקר באותו ערב את סלינגר בחריפות ואמר ש"האמת המקצועית לא נמצאת רק בצד אחד של המתרס. דאגה למבוטחים זה לא רק לקצץ עמלות ולהתערב במחירים. דאגה למבוטחים זה בראש ובראשונה לדאוג שיטפלו בהם אנשי מקצוע".

ביום שלאחר התקפתו של נוה, ונאום תוקפני (גם כן, אבל פחות) של נשיא לשכת סוכני הביטוח רוזנפלד, מסרה סלינגר כי "אינני יכולה שלא להתייחס לשיח האלים, המתלהם ולא תרבותי של אפי נוה, בתמיכתו של ליאור רוזנפלד מלשכת סוכני הביטוח. מדובר בחציית קו אדום שאינה מכבדת עובד ציבור ומנסה לפגוע בי אישית וברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון", תוך שהוסיפה אז כי "הרפורמות שהרשות הוציאה ותמשיך להוציא, באות להגן על כל מבוטח או חוסך שקולם אינו נשמע".

בכל אופן, בלשכת סוכני הביטוח מספרים כי במכתב מהשבוע ליועמ"ש ביקש רוזנפלד "להתערב ולעצור את התנהלותה חסרת הרסן והבלתי סבירה, של רשות שוק ההון ביטוח וחסכון" ולהורות "על בחינה מחודשת של סבירות היקף ההוראות הרגולטוריות אשר מפרסמת הרשות לגופים המפוקחים בשוק ההון", כשבמכתב למבקר הוא ביקש "את בדיקתך האם יש מקום להמשיך ולאשר לרשות שוק ההון לפרסם הוראות ממונה וניירות עמדה ללא כל פיקוח מצד הרשות המחוקקת, ובניגוד להוראות הדין, עד למועד סיום בדיקתכם".

רוזנפלד ממשיך וטוען כי "הרגולציה ממשיכה להתפרסם מחודש לחודש תוך הכבדה על ציבור שלם של עצמאים, סוכני ביטוח, אשר פועלים להביא פרנסה להם ולעובדיהם" ש"צופים בעיניים כלות כיצד מנסים להוציאם מהשוק והכל בניגוד למדיניות הממשלה לצמצום הרגולציה,, תוך שהוסיף כי "חייבת להיות מידתיות בהיקף הפרסום והשינויים הרגולטוריים, דבר שאינו מתקיים בענף". בין היתר הוא טוען כי "הפגיעה המתמשכת בסוכני הביטוח, אשר הרשות שמה לה למטרה לאיין את מעמדם וזאת באמצעות לא מעט פעולות".