בתי ספר להפסדים: בוגרי מכללות בשוק ההון הפסידו את כספם

שתי פלטפורמות מסחר - שורט טרייד וג'נרל טרייד - קרסו בשבוע שעבר והותירו מאות משקיעים מול שוקת שבורה • בין לקוחותיהן - תלמידי המכללות "ביג שוט" ו"סימפל טרייד", שהפנו אל החברות את תלמידיהן תמורת עמלות שהיוו את עיקר הכנסת המכללות • מכללת "ביג שוט" בתגובה: "ברגע שנודע לנו כי יש חשד למרמה מצד שורט טרייד, פנינו למשטרה"

הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק
הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק

מעצרו של איציק שרם, "שועל קרבות" ותיק בשוק ההון, בפרשת קריסת שורט טרייד, הנחקרת כעת על-ידי המשטרה, החזיר לכותרות את מה שכבר עמד להישכח: שתי פלטפורמות מסחר קרסו בשבוע שעבר (החברה השנייה, בנוסף לשורט טרייד, היא ג'נרל טרייד), בפער של מספר ימים, והותירו מול שוקת שבורה מאות אנשים שהשקיעו דרכם, לעתים מאות אלפי דולרים.

אלא שאי-אפשר לדבר על הברוקרים הללו, מבלי להזכיר את מקור הלקוחות שלהם: המכללות ללימוד מסחר בשוק ההון. בהודעת המשטרה מהשבוע (ד'), הדבר נאמר במפורש: "הדרכים לגיוס הלקוחות, היו במסגרת שיתוף-פעולה עם מכללות שהציעו קורסים ללימודי מסחר בשוק ההון. המכללות היפנו את תלמידיהם להשקיע דרכם את כספם".

"המכללות", אומר גורם בכיר בשוק ההון, "הן דרך להביא את קהל הלקוחות לגופים האלה. אני אגלה לך סוד: אף אחד לא באמת מלמד את הידע הזה, זה מסוג הידע שאתה שומר לעצמך. בקורס מביאים לך איזה מנטור, ובסיום הקורס אומרים לך: 'יש פה פלטפורמה נהדרת ובוא תהיה חלק מסיפור הצלחה', והאנשים האלה נופלים. מדהים. אנשים שקונים רכב ב-50 אלף שקל עושים בדיקות על-גבי בדיקות, בעוד שכאשר הם מפקידים את כל החסכונות שלהם, הם מתרשמים ממשרדים 'מפונפנים' ומשם גלובלי ולא בודקים".

עמלה לכל תלמיד

במקרה של חברת שורט טרייד, מדובר במכללת "ביג שוט", ששותפיה העיקריים הם גיא ברנד (30%), המציג עצמו כמומחה בשוק ההון, העוסק מזה כ-15 שנה בהכשרת סוחרים מקצועיים, ולא סתם, אלא בהכשרת "סיירת המטכ"ל" של הסוחרים (עד לרגע זה ברנד מסר עדות בלבד בפרשה); ומכללת "אורין שפלטר" (30%), המעבירה לימודי שוק הון וביטוח.

מכללת "ביג שוט" המעבירה את הקורסים שלה בשיטה מקוונת, החלה לפעול רק ב-2016 וכבר עברו דרכה מאות תלמידים. בכנס הפתיחה שלה במכללה, הוצגה חברת שורט טרייד כפלטפורמת המסחר המועדפת לתרגול החומר הלימודי, וזאת לאחר שהנהלת "ביג שוט" בדקה וקיבלה המלצות עליה. לתלמידים אף נאמר כי "ביג שוט" מנהלת את תיק ההשקעות שלה בשורט טרייד. "הם אמנם ציינו גם שתי פלטפורמות נוספות", אומר אחד מהבוגרים, "אך הם במפורש אמרו שהם ממליצים על שורט טרייד, ואנחנו סמכנו עליהם".

הבעלים של שורט טרייד, ומי שמשמש כמנכ"לה, שלומי נוימן, הופיע בכנס והציג את עצמו ואת החברה שבראשה הוא עומד, המאפשרת מסחר בשוק ניירות ערך האמריקאי. נוימן נעצר השבוע על-ידי המשטרה בחשד להונאת הלקוחות. "כבר מהשבוע הזה", נכתב בחומר שהעבירה "ביג שוט" לתלמידיה, "אנחנו נתחיל לתרגל על המערכת מסחר (השגיאה בעברית במקור, ה' מ'), ולכן כחלק מהכשרתכם בקורס, רצוי לפתוח 'חשבון-דמו' ולהשתמש במערכת מסחר המותאמת לתוכן הלימודי. חברת שורט טרייד מספקת לתלמידי 'ביג שוט' את המערכת המיועדת לכך, ובנוסף מעניקה הטבות רבות לבוגרי הקורס". בהמשך, מפורטות ההטבות.

בפועל, זה היה הרבה יותר מכך: מערכת ניהול הסיכונים שהציעה "ביג שוט", "גלומבה", עובדת רק מול שורט טרייד, כך שבפועל, מי שרצה להיעזר בתוכנת ניהול הסיכונים, לא היה יכול לסחור בשום פלטפורמת מסחר אחרת, מלבד שורט טרייד; למכללת "ביג שוט" היה הסכם מול שורט טרייד, שלפיו היא מקבלת 50% מעמלות הפקודות שמקבלת שורט טרייד מתלמידי "ביג שוט" הסוחרים אצלה. באותה עת ל"ביג שוט" לא היה הסכם עם שום חברה מקבילה אחרת. ועוד: מנהל חדר המסחר של "ביג שוט", שלום אמסלם, רשום במסמכי פנמה, כשותפו של נוימן בחברה בשם Sasn ideas.

כשלים טכניים

גבי (שם בדוי), ביקש ללמוד על שוק ההון. "יש הרבה מכללות שמלמדות, אבל אני רציתי משהו פרקטי, שיש בו חדר מסחר", הוא אומר. כך הגיע ל"ביג שוט", שיצאה בפרסום אגרסיבי. עוד אלמנט שמשך אותו למכללה זו, היה העובדה שהשיעורים של "ביג שוט" מועברים בצורה מתוקשבת, כך שאין צורך להגיע פיסית למכללה.

בסיום הקורס, עוברים התלמידים לסחור במערכת דמה, ורק כעבור זמן מה, הם מתנסים במסחר "חי" בשוק ההון האמריקאי - והכל דרך שורט טרייד. בעת שהגיע זמנו של המסחר ה"חי", פתחו פרחי המסחר חשבון מסחר שבו נדרשו להפקיד 3,000 דולר לפחות. יחד עם גבי במכללה, היו חיילים שהשקיעו את מענק השחרור שלהם בחשבון וגם תלמידים שלקחו הלוואות. לטענת מכללת "ביג שוט" הם אינם מקבלים ולא יכולים לקבל מענקים של חיילים. גבי עצמו, מכר דירה לצורך כך, והשקיע מעל 300 אלף דולר.

בשלב מסוים, מספרים תלמידים של "ביג שוט", החלו כל מיני תקלות טכניות. "קצת כעסנו", מספר אחד התלמידים, "כי המערכת לא עובדת ואי-אפשר היה לסחור, ואנשים נתקעו עם המניות. דיברנו עם שורט טרייד, והם פיצו אותנו על הפוזיציות שהיינו מופסדים בהם. הם העבירו לנו מענק בגובה 250 דולר. בהמשך היו כמה ימים שבהם הם ביקשו שלא לסחור בגלל התקלות, ואז התחלנו לראות בקבוצת הקהילה בפייסבוק, שעשו בעיות לאנשים שרצו לסגור חשבון".

התלמידים דיווחו על הכל לברנד: תלמיד אחד סיפר כי למרות שמשך את הכסף, ראה כאילו נעשות פעולות קנייה ומכירה שלו בחשבון המסחר בשורט טרייד; תלמיד אחר אמר כי לא קיבל דיבידנדים מהחברות שבהן הוא מושקע; תלמיד שלישי דיווח כי הוא אינו מקבל דוח סליקה; ומי שנואשו וביקשו להוציא את כספם משם, עברו שבעה מדורי גיהינום.

כל אלה, לא הדליקו נורה אדומה אצל ברנד, ומי מתלמידיו שטענו לחדלונו, זכו לאיום בתביעת דיבה. "בחודשים האחרונים", נכתב בבקשת הפירוק שהגישו לקוחות של שורט טרייד, כולם בוגרי "ביג שוט" - באמצעות עו"ד אוהד הראל - "נתקלו חלק מלקוחות החברה בכשלים טכניים רבים בביצוע עסקאות, דבר אשר הלך והגביר את החשד כי המערכת אינה מתנהלת כשורה".

לקוחות רבים אחרים, מתארגנים כעת לתביעה, שבה צפוי לעלות גם עניין הסימביוזה בין שורט טרייד ל"ביג שוט": "למעשה", אומר עו"ד לירן מיכאל, ממשרד בן-פורת-בייפוס-שוורץ-המייצג תובעים עתידיים רבים, "לא איפשרו להם אופציה אחרת חוץ משורט טרייד. במפגש הראשון הבעלים והמנכ"ל של שורט טרייד, נוימן, הסביר על ההטבות, ואחריו דיבר ברנד והסביר ששורט טרייד מפוקחת ושיש רגולציה. כשסטודנטים בהכשרות של 'ביג שוט' העלו תהיות לגבי הברוקר, מיד הגיע שידור חי באינטרנט שבהם ברנד ונוימן מודיעים על הטבות חסרות תקדים לתלמידים. כל ההכשרה של ה'דמו' היא במערכת של שורט טרייד, ואז אמרו לתלמידים שמי שרוצה לתרגל, חייב לעשות את זה דרך שורט טרייד".

גם ללקוחות מכללת "זהר טרייד" בבעלות גורו שוק ההון, זהר לייבוביץ, הומלצה חברת שורט טרייד כפלטפורמת המסחר המועדפת. גם בוגרי "זהר טרייד" נאלצו לערב את לייבוביץ, כדי שיעזור להם בבעיות בהם הם נתקלים מול שורט טרייד. למי שפנו אליו, הבטיח לייבוביץ כי הוא עצמו יעזור להם להוציא את כספו משם. לייבוביץ קשור גם הוא לנוימן - השניים שותפים בחברה בשם "ג'רוזלם גולד אינווסטמנט".

עם או בלי קשר לכל נורות האזהרה הללו, ב-1 במאי קיבלו לקוחות שורט טרייד הודעה מהברוקר האמריקאי, דאס, על כך שלשורט טרייד יש חובות כלפיו. כבר למחרת היום, קיים ברנד שיחת וידאו עם תלמידיו, ובה הודיע כי יש חשש לכך שנוימן גנב את הכסף המצוי בחשבונות המסחר של שורט טרייד. מכאן ואילך, כדור השלג החל להתגלגל: עורכי הדין עמית פינס ומיכאל חינצ'ין מונו כמפרקים זמניים לחברה, והמשטרה פתחה בחקירה.

בדיון בבית המשפט פרסו המפרקים הזמניים את גרסתו של נוימן עצמו לקריסת החברה. "נוימן טוען", הסביר עו"ד פינס, "שהסתבך בעסקה מול קבוצת משקיעים שהיו גם לקוחות של חברה אחת בבעלותו שעשתה עבורם הנפקה של אחת מחברות הקנאביס שהם גילו בה פוטנציאל. מחיר המניה בשעת ההנפקה היה מאוד נמוך, ובהמשך בגלל קשיים רגולטוריים לא ניתן היה לסחור במניות. אולם נוימן הציג מצג שווא כלפי אותם משקיעים, ואיפשר להם סחור במניות. התלמידים-המשקיעים הזרימו הוראות קנייה ומכירה שלא בוצעו בפועל, וכך נוצר להם רווח הנייר של 11 מיליון דולר כלפי אותם משקיעים שלחצו לקבל את יתרת השקעתם בספטמבר-אוקטובר 2017.

נוימן החזיר לתלמידים חלק מיתרות השקעותיהם במזומן מתוך כספים שהיו שייכים לקוחותיו בשורט טרייד. הוא ציפה שאם החברה תמשיך 'להתגלגל' הנכסים שלה יכסו את החוב. כמובן שנוצרו הפסדים אצל הברוקרים בחו"ל. סגרו לו את הפוזיציות כדי לכסות את החוב לברוקרים עצמם".

הפסדים מהירים

במקרה של פלטפורמת המסחר? ג'נרל טרייד, הבעלים, דודו רוזנצווייג, היה גם הבעלים של מכללת "סימפל טרייד", כך שהחיבור בין תלמידי המכללה לג'נרל טרייד היה ברור. "במכללות האלה", אומר גורם הבקיא בנושא, "עוברים אלפי תלמידים, והן מפנות את התלמידים בתום הקורס לסחור אצל ברוקרים מסוימים. העמלות שמכללות מסוג זה מקבלות מאותם ברוקרים, הן חלק משמעותי בהכנסותיהן".

כבר לפני שמונה חודשים, תבעו תלמידים של מכללת סימפל טרייד את ג'נרל טרייד, על הפסדים שנגרמו להם. "הגיוס למסחר היה דרך המכללה", אומר עו"ד תומר ברם, המייצג את התובעים. "אדם מגיע למכללה, ומאפשרים לו לסחור ב'דמו', ומהר מאוד עוברים למסחר 'חי'".

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד תומר ברם ושותפו עו"ד גיל דחוח, נטען כי תחת כסות של בית ספר למסחר בשוק ההון, מכללת "סימפל טרייד" מקבלת אלפי שקלים עבור קורסים שלכאורה נועדו ללמד את לקוחותיה כיצד לסחור בשוק ההון. "הם השקיעו מאמצים אדירים", נכתב בתביעה, "כדי להבטיח שכל תלמיד של מכללת 'סימפל טריי'ד יפתח חשבון מסחר אצל ג'נרל טרייד.

"מערכת המסחר של ג'נרל טרייד נבנתה כך שהיא הצד הנגדי לכל עסקה. לקוחות ג'נרל טרייד זכו לעידודה של מכללת 'סימפל טרייד' לבצע פעילות מסחר. זאת, באמצעות ייעוץ השקעות אסור ש'סימפל טרייד' סיפקה להם. בנוסף, המערכת של ג'נרל טרייד תוכנתה מראש כדי לרמות, והלכה למעשה לגנוב את לקוחותיה ולגבות מהם כספים בתואנות שונות ומשונות".

גם כאן, כמו בפרשה הקודמת, במסגרת הקורס בשוק ההון, מציעה סימפל טרייד חדר מסחר לכאורי במסגרתו מציגים "מנטורים" פעילות מסחר בפני הלקוחות. "המטרה המרכזית", טענו התובעים, "היא לגרום ללקוחות לפתוח חשבון בג'נרל טרייד ולבצע פעילות מסחר שהיא תיאורטית בלבד. מרבית לקוחותיה הפסידו את כל השקעתם תוך זמן קצר".

בנוסף, הם טענו, כי סימפל טרייד מצניעה את הקשר בינה לבין ג'נרל טרייד ומציגה את ג'נרל טרייד כמערכת מסחר רגילה שאין בינה לבינה כל קשר. זאת, בשעה שהבעלים הם אותם הבעלים וכל מטרתם היא שלקוחות "סימפל טרייד" יפתחו חשבון מסחר בג'נרל טרייד שמרוויחה באופן ישיר מהפסדי לקוחותיה. בשבוע שעבר יצא האוויר מהבלון של ג'נרל טרייד, כשעורך דינה הודיע למשקיעים כי לחברה נגמר הכסף, וכי אין ביכולתה להשיב ללקוחותיה את כספם.

תחילת סופה של החגיגה

רבים מאיתנו נתקלו במודעות פרסומת, שבהן מספרים שכירים על "הכנסה נוספת" שהם מפיקים בשעות הערב - לאחר ששבו מעבודתם ולאחר שהילדים פורשים לישון - ממסחר בשוק ההון האמריקאי. בבוקר, השכירים האלה הולכים לעבודתם האפורה והמשמימה, ובשעות הלילה הם הופכים לאנשים הרפתקנים, הסוחרים בנועזות בשוק ההון.

בעבר זה היה מסחר ב"פורקס", אחר-כך מסחר באופציות בינאריות, והטרנד הנוכחי הוא שוק ההון האמריקאי. "כבר כמה שנים ששוק ההון הישראלי מדשדש", אומר גורם שהתפתה ל'עשות הכנסות נוספות' דרך מסחר בשוק האמריקאי, "כך שאם אתה רוצה להרוויח, אין לך מה לחפש בשוק המקומי".

ולמה דווקא דרך גופים כאלה?

לדעת גורם משפטי בתחום שוק ההון, "זה בראש ובראשנה בשל עמלות הזויות שהמערכת הקונבנציונלית לוקחת בפעילות ברוקראז' בכלל ובפעילות ברוקראז' בחו"ל בפרט. הסכומים שהבנקים מכניסים מעמלות ממסחר בניירות ערך זרים, הם אדירים, וכשבאים גופים אלטרנטיביים ומציעים לך את השירותים האלה בלי לשלם סכומי-עתק, אלא בסכומים פחותים באופן דרמטי, יש פיתוי מאוד גדול לאנשים ללכת למקומות האלה".

בשנים האחרונות, רשות ניירות ערך קידמה במרץ חוקים נגד פלטפורמות מסחר אלטרנטיביות, כמו זירות מסחר, אופציות בינאריות, פורקס. גם כאן, גם שם. זה קרה רק לאחר שהרבה אנשים שהתפתו להצטרף ל"חגיגה", הפסידו הרבה כסף. את נותני שירותי הברוקראז', היא השאירה בינתיים מחוץ לתמונה.

נראה, נראה שהפעם זו תחילת סופה של החגיגה, בעקבות קריסתן של חברות שורט-טרייד וג'נרל-טרייד, בהפרש של ימים מספר. מן הסתם, בימים הקרובים תיבחן השאלה, האם הגופים האלה אכן תפקדו כברוקרים, שאז אינם תחת פיקוח רשות ניירות ערך, או שהם זירות מסחר - תחום שכן מפוקח על-ידי רשות ניירות ערך.

כך או כך, נראה שהאירועים האלה יניעו את גלגלי החקיקה, ויביאו לפיקוח. זהו אותו ריטואל: אין פיקוח, יש קטסטרופות, והן מניעות יצירת פיקוח. רק חבל שבתהליך הזה יש אנשים רבים שמאבדים את המכנסיים.

לדברי עו"ד גיל דחוח, העוסק בתיקי צווארון לבן, ושהגיש תביעה בשם לקוחות ג'נרל-טרייד - "זה לא באסטרטגיה של רשות ניירות ערך. הרשות מחפשת תיקי ענק, כמו נוחי דנקנר, פסגות, חברות ציבוריות, בעוד שהמקרים האלה, שבהם אנשים קטנים מפסידים את כספם, נופלים בין הכיסאות."

כך עד לאחרונה. כעת, במסגרת החקיקה סביב שינוי מבנה בעלות הבורסה, הוכנס סעיף לחוק המתייחס לשירותי ברוקראז'. הסעיף קובע, כי על מי שמבקש להציע שירותי ברוקראז', לקבל היתר מרשות ניירות ערך, שיקבע כי אין בכך כדי לפגוע בציבור המשקיעים.

אך לדברי גורם משפטי המצוי בנושא - "הבעיה היא שהרשות עשתה כאן רק חצי עבודה. היא לא קבעה פרמטרים לקבלת ההיתר, ולמעשה לא גיבשה מדיניות בעניין. אני מניח שהאירועים האחרונים שאירעו, יאיצו את התהליך, ולא רק זה: הם גם ישפיעו על האופן שבו הרשות תבדוק מי שמגיע אליה".

ומה לגבי המכללות? "הרשות מסתכלת על התחום הזה כבר הרבה זמן. היו גם מקרים שהרשות שלחה תלמידים בהסוואה. לכאורה, אם המכללה רק מלמדת תיאוריה, אין עם זה בעיה. העניין הוא שאם זה מה שהיא 'מוכרת', לא יגיעו אליה תלמידים, לכן חלק גדול מהמכללות, מציעות גם אפשרות לסחור, מה שנותן לאנשים את הריגוש שהם מחפשים".

ומרשות ניירות ערך נמסר: "עמדת יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, היא כי יש לבחון חקיקה מתאימה לפיקוח על חברות ברוקראז'. הרשות משתפת פעולה עם גורמי אכיפת החוק המקבילים בפרשות שורט-טרייד וג'נרל-טרייד". 

ביג שוט: "לקוחותינו נקלעו לסיפור של עוקץ מצד שורט טרייד"

ממכלת "ביג שוט" נמסר: "לצערנו, לקוחותינו ואנחנו נקלענו לסיפור קשה וכואב של עוקץ מצד שורט טרייד. ברגע שנודע לנו כי יש חשד כבד למעשי מירמה והפרת אמונים מצד שורט טרייד - פעלנו באופן מיידי, פנינו למשטרה ולרשות ניירות ערך בבקשה לחקור את העניין ולרדת לעומקם של דברים".

לגבי תוכנת ניהול הסיכונים: "גלומבה היא חברה שפיתחה תוכנה לניהול סיכונים, ועשינו בה שימוש בשל יכולתה לעבוד על המערכות של שורט טרייד. גלומבה אינה בבעלות ביג שוט, ואינה חלק מההכשרה שעוברים תלמידי ביג שוט, אלא משמשת ככלי עזר בלבד לתלמיד שחפץ בכך. הטענה כי לתלמידים לא הייתה אופציה לסחור בחברה אחרת - שגויה; אף אחד לא חייב את התלמידים לעבוד עם שורט טרייד. מאז הקמת ביג שוט, כל תלמיד יכול לבחור איזה ברוקר שהוא רוצה. הקפדנו לציין זאת בפני כל התלמידים, גם מי שלא היה לו חשבון קודם לכן, וגם בפני מי שהגיע אלינו עם חשבון פעיל".

לגבי הסכמי העמלות עם שורט טרייד: "הסכמי עמלות קיימים בשוק ההון עוד הרבה לפני שביג שוט הוקמה ויהיו קיימים גם בעתיד. לביג שוט היו הסכמי עמלות עם שלל גופים. "שורט טרייד" לא הייתה חברה אנונימית אלא ברוקראז' עצמאי מרכזי בישראל למסחר בשוק ההון האמריקאי. שורט טרייד עבדה באותה צורה עם מרבית המכללות בשוק ההון, סיפקה מערכת מתקדמת למסחר והציגה ללקוחותיה מסמכים הכוללים חוות דעת משפטית".

לגבי התרעות התלמידים לעניין תקלות, אי-חלוקת דיבידנדים ומסחר פיקטיבי לכאורה: "אין תוכנה שאין לה בעיות טכניות, וכולנו נתקלים בבעיות כאלה באופן יומיומי. כל תקלות התוכנה שהועלו על ידינו ועל-ידי לקוחות שורט טרייד תוקנו תוך זמן קצר. עם זאת אנו מזכירים כי הצענו ללקוחותינו לבחון גם מערכות חלופיות. חשוב לציין כי לא ניתן לקשר בעיות טכניות אקראיות לגניבת כספים, בדיוק כמו שלא ניתן לקשר טעות סופר לקונספירציה של הכותב.

"'ביג שוט' ושורט טרייד הן חברות נפרדות. ההסכמים בין שורט טרייד ללקוחותיה היו פרטיים. אין לנו ידע ו/או מידע על החשבונות שפעלו במסגרת הברוקראז' של שורט טרייד. הדבר דומה לחשבון בנק פרטי, כאשר רק לבעל החשבון יש דרך לדעת מה נעשה בו.

"'ביג שוט' הייתה הגורם הראשון לפעול, ובמסגרת זו היינו הראשונים לפנות למשטרה ולרשות ניירות ערך בבקשה בהולה לבדוק את הנעשה. העובדה היא שכל אותם חכמים בדיעבד לא פנו למשטרה לפני כן והמשיכו לסחור באמצעות שורט טרייד. אנו כואבים את שקרה לנו ולאחרים, ועם זאת נמשיך לפעול בשוק ההון - גם אם זה לא מוצא חן בעיני מתחרים שמקווים שקהילת 'ביג שוט' ותלמידיה ימצאו בית אחר.

לגבי קשרים עסקיים של שלום אמסלם מ"ביג שוט" עם נוימן: "נוימן הינו פעיל מוכר ותיק בשוק ההון בכלל, ובעיקר בכל מה שקשור למסחר בארה"ב. במסגרת זו ייצר קשרים עם אנשים רבים, ומטבע הדברים אנו לא יודעים מה היה טיבם. מבירור שעשינו לאור שאלתך ולאחר שפנינו לאמסלם - התברר לנו כי מדובר בחברה שהוקמה לצורך מיזם שלא יצא לפועל".