המסחר וול סטריט ננעל במגמה חיובית; מדד הדאו עלה ב-1.2%

עסקת ענק של GE תמזג את חטיבת ההובלה עם פעילות וובטק בעסקה בשווי של 11.1 מיליארד דולר • הנפט ממשיך להתחזק ונסחר מעל 71 דולר לחבית

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

ברקע הרגיעה מול סין, המסחר בוול סטריט התנהל בעליות. באסיה נרשמו עליות שערים, ובבורסות אירופה נרשמה מגמה מעורבת. הדולר מתחזק מול היורו, מה שמקרין באופן שלילי על המסחר ביבשת.

 

הסיפור הגדול של היום היה צפירת ההרגעה שנשמעת משיחות הסחר בין ארה"ב לסין. בסוף השבוע צוטטו בכירים בממשל הסיני שאומרים כי יהיו מוכנים להגדיל את היקף הרכישות בארה"ב, מה שאמור לצמצם 200 מיליארד דולר מהגירעון המסחרי של ארה"ב. היום אמר שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, כי "השגנו פריצת דרך משמעותית בשיחות עם סין".

מדובר בהישג משמעותי לנשיא דונלד טראמפ, שהצליח להושיב את סין לשולחן המו"מ ולהתמודד עם הקהל הביתי שלו, זה שהביא אותו לבית הלבן. הסכם אופטימלי יצליח לגרום להזמנות נוספות מארה"ב היקף של 200 מיליארד דולר ויאפשר לה לפתח את התעשיות בהן יש לה יתרונות יחסיים וכך לא להיגרר למצבים בהם ארה"ב, באמצעות מסי מגן מיושנים ורעים תפגע ביבוא של מוצרים בהם אין לארה"ב יתרון יחסי וכך לגרום לעליית מחירים לא רצויה בכלכלה הגדולה בעולם.

החדשות הטובות מכיון ארה"ב מקרינות גם על שוק האג"ח, והתשואות, נכון לכתיבת שורות אלה, מתייצבות מתחת ל-3.1%. 

הנפט  ממשיך להתחק ונסחר מעל 71 דולר לחבית, וזאת בשל הבחירות בוונצואלה שגורמות לחששות מבעיות באספקה עד שיתייצב ממשל חדש במדינה.

ג'נרל אלקטריק  הודיעה על מיזוג של חטיבת ההובלה שלה עם Wabtec בעסקה בשווי של 11.1 מיליארד דולר. GE תקבל בעבור העסקה 2.9 מיליארד דולר במזומן, ובעלי המניות ב-GE יקבלו 40.2% ממניות החברה הממוזגת ו-GE תחזיק ב-9.9% ממניות החברה הממוזגת.

טסלה  נסחרה בעליות לאחר שגולדמן סאקס גרופ  פרסם עבודת מחקר על החברה, שהשורה התחתונה שלה היא שהחברה שבבעלות הייזם אילון מאסק תיאלץ לגייס למעלה מ-10 מיליארד דולר עד לשנת 2020, וזאת רק עמוד ביעדים שהציגה למשקיעים.

נוברטיס  דיווחה על תוצאות טובות בניסוי לתרופה לדלק ריאות חיידקית, תרופה שאמורה להיות בלוקבאסטר של החברה. מניית נוברטיס סבלה בשנה האחרונה מסנטימנט שלילי.

נייס  קיימה בשבוע שעבר כנס משקיעים. החברה העריכה בכנס כי שוק היעד למוצריה יגדל ל-14 מיליארד דולר, זאת בהשוואה ל-4 מיליארד דולר ב-2014 ו-7 מיליארד דולר כעת. החברה נהנית מביקושים גבוהים לפתרונות הענן והאנליטיקה, המניעים את הצמיחה בחטיבה הארגונית, כאשר חטיבת הפתרונות הפיננסיים Financial Crime & Compliance נהנית מיישום פתרונות האוטומציה וחדירה למוסדות פיננסיים קטנים ובינוניים. בבתי ההשקעות נוקבים במחיר יעד לחברה של 115 דולר ושומרים על המלצת "תשואת היתר".

גם ורינט  ערכה כנס משקיעים שבו הציגה את האסטרטגיה והמודל העסקי. החברה הציגה את החטיבה הארגונית Customer Engagement שלטענתם מתקדמת בהצעת מגוון פתרונות רחב, כולל מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות. בחטיבה הביטחונית Cyber Intelligence החברה מתמקדת בפלח הגבוה של השוק, עם כלי תוכנה מתוחכמים של לחימה בטרור ואיומי הסייבר, כולל טיפול במידע לא מובנה. האנליסטים הותירו את המלצתם לחברה על "ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 49 דולר.

תחקיר "60 דקות" ששודר בסוף השבוע קובע כי אלפאבית , החברה-האם של גוגל, חמקה מרגולציה בשנים האחרונות לאחר השקעה של מאות מיליוני דולרים בלובינג ושימוש במרכזי חשיבה. לא שמישהו נופל מהרגליים ממצאי התחקיר בן 13 הדקות ששודר בתוכנית היוקרתית, אך החשש של המשקיעים הוא שהלחץ שמופעל על ענקיות האינטרנט עקב פרשת קיימבריג' אנליטיקה יכביד את הרגולציה על הענף, מה שיערער את המודלים העסקיים של הענקיות בתחום, כמו גם של פייסבוק