בזק | בלעדי

בעלי תנופורט במו"מ לרכישת בית יורוקום מידי דיסקונט

כידן דהרי וירון אדיב עשויים לרכוש 55% מהנכס • מדובר על מבנה בן ארבע קומות המשתרע על שטח של מעל 2 דונם, עליו ניתן להקים בניין משרדים בשטח של מעל ל-30 אלף מ"ר עם כ-60 קומות • דהרי ואדיב קיימו בעבר מגעים עם הבנקים לרכישת השליטה בבזק

ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום
ירון אדיב וכידן דהרי / צילום: יונתן בלום

כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל"ן המניב תנופורט, נמצאים במגעים עם בנק דיסקונט לרכישת 55% מבית יורוקום ברמת-גן בתמורה ל-65 מיליון שקל (לפי שווי של 118 מיליון שקל לנכס כולו) - כך נודע ל"גלובס". בין הצדדים כבר הוחלפו טיוטות הסכם בנושא. ישנם מתעניינים נוספים ברכישת הנכס, אולם דהרי ואדיב נמצאים במצב המתקדם ביותר. נזכיר כי שמם של דהרי ואדיב הוזכר באחרונה כמתעניינים ברכישת הנכס המרכזי של קבוצת יורוקום - חברת אינטרנט זהב השולטת בבזק, והם אף הגישו הצעת רכישה לבנקים הנושים של הקבוצה לפני מספר שבועות. 

בית יורוקום הינו בניין משרדים המאכלס כיום את משרדי הנהלת קבוצת יורוקום ברמת-גן. מדובר על מבנה בן ארבע קומות המשתרע על שטח של מעל 2 דונם. לנכס פוטנציאל אפסייד לא מבוטל, שכן ניתן להקים עליו בניין משרדים בשטח של מעל ל-30 אלף מ"ר עם כ-60 קומות. ביתרת 45% הזכויות בבניין מחזיקים משקיעים פרטיים שונים.

בנק דיסקונט הוא הנושה הגדול ביותר של קבוצת יורוקום עם חוב של כ-600 מיליון שקל. לפני קרוב לשלוש שנים הוא הגיע להסכמות עם החברה, שהייתה אז עוד בשליטת שאול אלוביץ, כי לנוכח ההרעה במצבה הפיננסי הוא יקבל חיזוק לביטחונותיו.

אחד הנכסים המרכזיים שקיבל לידיו הבנק הוא ההחזקות בבית יורוקום. חיזוק הביטחונות לדיסקונט עורר לאחר מכן זעם בבנק הפועלים, הנושה השני בגודלו של הקבוצה, שהיה גם הוא במגעים עם אלוביץ, אך טרם גיבש עימו הסדר. מאז היחסים בין שני הבנקים בתיק של יורוקום נחשבים למתוחים ומורכבים, מה שהקשה על גיבוש הסכם למכירת הקבוצה כולה. 

גייסו בינואר 350 מיליון שקל באג"ח 

דהרי ואדיב רכשו אשתקד את חברת הנדל"ן תנופורט במסגרת כינוס הנכסים של אליעזר פישמן, תמורת 160 מיליון שקל. הרכישה נעשתה בעיקר באמצעות הלוואה שקיבלו השניים מקרן קלירמארק. בינואר השנה גייסה תנופורט 350 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בת"א. כ-140 מיליון שקל מכספי ההנפקה שימשו את כידן ודהרי לפירעון ההלוואה מקלירמארק, ויתרת סכום הגיוס נועדה בעיקר לפירעון הלוואות שהוענקו לתנופורט עצמה על ידי בנק לאומי.

כאמור, לפני כחודש שמם של השניים עלה שוב לכותרות, כשזמן קצר לפני שיורוקום נכנסה לפירוק הם הגישו הצעה לרכישת אינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק, בתמורה ל-225 מיליון שקל, מנגנון אפסייד והתחייבות להשתתפות בהנפקת זכויות של אינטרנט זהב. הם התמודדו על הרכישה מול קבוצת סיידוף, אך בבנקים החליטו בסופו של דבר שההצעות אינן מספיק אטרקטיביות, וכי עדיף שלא לבצע מכירה תחת לחץ, אלא להיכנס להליך פירוק מסודר.

בינתיים הבנקים החלו בתהליך מימוש של נכסי קבוצת יורוקום: מניות השליטה בחברת אנלייט נמכרו באחרונה בשוק לידי גופים מוסדיים; כמו כן נמכרה חלק מפעילות החברות התפעוליות של הקבוצה, וכעת נראה שגם מכירת בית יורוקום קרובה למדי. יחד עם זאת, שני הנכסים המרכזיים של החברה - מניות השליטה בחברות אינטרנט זהב וחלל - טרם נמכרו. עדיין מתקיימים מגעים לצורך זה ולא נפסלת האפשרות לצאת למכרז רשמי למכירתן.