אלקטרה בוחנת רכישת פעילויות של שיכון ובינוי

הפעילויות של חברת התשתיות הוצגו לראשי אלקטרה, אך טרם החלו מגעים לגבי מי מהם • קפיצה בהכנסות מפיתוח וייזום נדל"ן ומזכיינות הביאה לעלייה של 22% ברווח התפעולי של אלקטרה ברבעון הראשון

אלקטרה בוחנת רכישות פעילויות של חברת הבנייה והתשתיות שיכון ובינוי, כך נודע "לגלובס". הפעילויות, אשר עומדות למכירה, הוצגו לראשי אלקטרה, אך טרם החלו מגעים לגבי מי מהם. שיכון ובינוי (שו"ב), הנמצאת בשליטת שרי אריסון,  עוברת בשנה האחרונה תקופה לא קלה, בין השאר בעקבות חקירה המתנהלת בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים בחברה-הבת SBI, אשר מרכזת את פעילות התשתיות והבנייה הבינלאומית של הקבוצה במדינות באפריקה. עוד לפני החקירה, סבלה שו"ב מפגיעה בתוצאות העסקיות שלה מהפעילות באפריקה, בעיקר על רקע פיחות חד בשער המטבע הניגרי, הניירה. על רקע הפגיעה בתוצאות, מקדמת לאחרונה שו"ב מספר מהלכים למימוש חלק מעסקיה.

בתוך כך, אלקטרה פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. למרות ההאטה בסיגמנטים שונים של סקטור הנדל"ן בחודשים האחרונים, חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה, המנוהלת על ידי איתמר דויטשר, רשמה ברבעון הראשון של 2018 צמיחה של כ-10% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.54 מיליארד שקל.

עיקר הגידול בהכנסות הגיע מקפיצה של 58% במחזור של פעילות פרויקטי מבנים ותשתיות באירופה לכ-96 מיליון שקל, זינוק של פי 5 בהכנסות מפיתוח והקמה של נדל"ן בייזום לכ-84 מיליון שקל וקפיצה של פי 10 בהכנסות תחום הזכיינות של החברה לכ-30 מיליון שקל ברבעון. עיקר הגידול בהכנסות פהזכיינות נבע מהכרה בהכנסות פרויקט של הקמת ותפעול קמפוס אלקטרה באוניברסיטת בר אילן. בפעילות פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל רשמה החברה צמיחה מתונה של כ-3% בהכנסות לכ-972 מיליון שקל. 

הרווח הגולמי והתפעולי של אלקטרה ברבעון הראשון גדלו בכ-22% לכ-121 מיליון שקל וכ-72 מיליון שקל בהתאמה, ובשורה התחתונה הציגה אלקטרה עלייה של 14% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והוא עמד על כ-37 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף חודש מארס ברמה של כ-10.3 מיליארד שקל, בדומה לרמתו בסוף 2017. מניית אלקטרה  הניבה תשואה של 11% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-3.2 מיליארד שקל.

דויטשר ציין עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעון הראשון המשכנו להעמיק את פעילותנו בשוק היזום למגורים, בו אלקטרה הופכת לשחקנית מרכזית, באופן התואם את האסטרטגיה העסקית הכוללת שלה. כפי שציינו בעבר, ההתרחבות הגלובלית לצד הצמיחה בענף ההייטק העלו משמעותית את הביקוש למכלול השירותים שמעניקה הקבוצה. כתוצאה מכך, צירפנו לקהל לקוחותינו חברות גלובליות בינלאומיות - כדוגמת אמזון, אפל, מרצדס, אאודי - לצד חברות הייטק מובילות שמשתמשים בפתרונותיה של אלקטרה בתחום שירותי הניהול והאחזקה".