בעלי ג'נרל טרייד הודה בחקירה: על-שם האישה רשומות 4 דירות

רוז טען בפני המפרק, כי אין לו כל נכסים מהותיים, כי אשתו (בת כ-30) הינה שכירה העובדת בחברת ביטוח ("הפניקס"), וכי הוא גר בשכירות • אבל במהלך החקירות חלו התפתחויות רבות שסותרות את האמירה הזו

בחקירתו הראשונה בפני המפרק הזמני בחר דוד רוז, מבעלי השליטה בג'נרל טרייד, להציג למפרק הזמני "סיפור רומנטי", לפיו לפני מספר שנים החליט להתחתן ולהקדיש את עיקר זמנו לאשתו לעתיד ולילדיו, ועל-כן שכר גורמים מקצועיים (כולל מנכ"ל יוצא רשות ניירות ערך). רוז טען, כי מאז, ועד לשלהי שנת 2017, עת נודע לו "לראשונה" על "הטעויות העסקיות" (שלשיטתו נעשו על ידי המנכ"ל השכיר), הוא כלל לא היה מודע לדברים, ובכלל זה לא היה מודע לכך שנעשה שימוש בכספי הלקוחות - לשיטתו - על-ידי המנכ"ל שבזבז כספים בטעויות עסקיות. המפרק הזמני כינה גרסה זו "מופרכת" ומציין, כי הוצגו בפניו ראיות למכביר המעידות בבירור, כי "רוז פשוט שיקר במצח נחושה, ואין ולא היה כל יסוד לאותו 'סיפור רומנטי'".

ואולם, הסיפור הרומנטי של רוז נקשר לשאלה אחרת שעולה בדוח והיא האם בשם "הרומנטיקה" הייתה גם רעייתו של רוז מעורבת בהעלמה של כספי לקוחות ובהברחת נכסים. במסגרת החקירות שקיים המפרק הזמני עלו טענות גם לגבי מעורבות אשתו של רוז בגיוס הכספים, וכן סימני שאלה בנוגע לרכוש רב שנרשם על שמה.

רוז טען בפני המפרק, כי אין לו כל נכסים מהותיים, כי אשתו (בת כ-30) הינה שכירה העובדת בחברת ביטוח ("הפניקס"), וכי הוא גר בשכירות. ואולם, כבר בחקירה הראשונה שהתקיימה בפני המפרק הזמני הודה רוז, כי "יש לאשתו דירה", ובחקירתו השנייה הודה כבר רוז כי "יש לאשתו 4 דירות". לטענתו, הדירות של אשתו נרכשו על-ידה מכספה ומהלוואות משכנתא שנטלה ורשומות על-שמה, וכי שמו של רוז מופיע כלווה בשלוש הלוואות משכנתא אלו בגלל "דרישות פרוצדורליות של הבנק", אך אין לו (לשיטתו) זכויות בדירות אלו. בחקירתו השלישית טען רוז, כי על הדירה הרביעית נלקחה גם משכנתה על-ידי אשתו ועל-ידי הוריו.

המפרק הזמני מציין, כי הגרסאות "המתפתחות" שהציג רוז למפרק לגבי הבעלות של אשתו בארבע דירות, אשר כולן נרשמו על שמה בלבד, "מעלות (בלשון המעטה) תהיות רבות" וכי "קיים לכאורה חשש ממשי שמדובר ברכוש של רוז, שהוברח מבעוד מועד".

עוד עולה מבדיקות המפרק הזמני חשש לכאורה שקיימים גורמים מעורבים נוספים שנדרשת חקירה מעמיקה לגביהם, ובהם עובדים שהיו מעורבים בגיוס לקוחות (עד הרגע האחרון) וביישום של אותו "נוהל קרב", מנכ"ל החברה שהיה לכאורה מודע לכך כי תשלומים שוטפים עבור הפעילות מבוצעים מחשבונות הלקוחות או עו"ד שהיה מעורב לכאורה בהשקעות שביצעו בעלי השליטה בחו"ל (מכספי לקוחות), כמו גם בפעילות שנעשתה עובר ולאחר הליכי חדלות הפירעון. עוד נבחנת מעורבותם של עו"ד נוספים, רו"ח ובנקים.