התייקרות הדלק לצד ירידה במחירי ההובלה פגעו בתוצאות צים

השורה התפעולית של צים הצביעה על הפסד של כ-7 מיליון דולר ברבעון האחרון לעומת רווח של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל

אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: איל יצהר
אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: איל יצהר

לאחר מספר רבעונים שבהם הציגה שיפור בתוצאות, חברת הספנות צים חזרה לדווח על עלייה בהפסדים על רקע גידול בעלויות (בעיקר עקב התייקרות מחירי הדלקים על רקע עליית מחירי הנפט) לצד ירידה במחירי ההובלה.

צים, אותה מוביל המנכ"ל אלי גליקמן, סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד נקי של כ-35 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של כ-751 מיליון דולר, עלייה של 14.7% לעומת הרבעון המקביל. מספר המכולות שהחברה הובילה גדל בכ-17% לרמה של כ-698 אלף אולם מחיר ההובלה הממוצע למכולה רשם ירידה של 1.6% ל-938 מיליון דולר. 

השורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-7 מיליון דולר ברבעון זה, לעומת רווח של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

ענף הספנות התאפיין בשנים האחרונות בחוסר יציבות כתוצאה משינויים מתמשכים בתנאי השוק. מאז המחצית השנייה של 2016 ועד הרבעון השלישי של 2017 נרשמו עליות בדמי ההובלה לצד עליות במחירי הדלק. החל מהרבעון הרביעי של 2017, ובמהלך הרבעון הראשון של 2018, דמי ההובלה ירדו בעוד שמחירי הדלק המשיכו לעלות.

אלי גליקמן, מנכ"ל צים: "במהלך הרבעון הראשון של 2018 , צים הגדילה את הכמויות המובלות ל-698 אלף TEU תודות למאמצי מכירות אינטנסיביים ואמון הלקוחות בצים. הדבר הושג למרות תנאי שוק מאתגרים ביותר. על אף שהתחלנו לראות שיפור בחלק מנתיבי הסחר לקראת סוף הרבעון, תוצאות הרבעון הראשון של 2018 בכללותם הושפעו לרעה משילוב של עליית מחירי הדלק, עליית תעריפי חכירת אניות וירידה בדמי ההובלה". 

"למרות תנאים אלו, המשיכה צים להפגין ביצועים שהם מהטובים בענף. אנו משקיעים בפתרונות דיגיטליים שישפרו את היעילות ואת חווית הלקוח", הוסיף גליקמן.