ישראל 2018: שר בכיר מואשם בשוחד, ולאף אחד לא אכפת

דוד ביטן יצא לסבב ראיונות בסוף השבוע האחרון • ועדה חדשה תנסה למצוא מפכ"ל שיתאים לדרי רחוב בלפור • ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה גוררים רגליים • ישראל 2018 מוכת שחיתות • פרשנות

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

בבוא היום ישראל של 2022 או של ישראל 2028 תסתכל לאחור על ישראל של שנת 2018 ותתעצב על האדישות ומשיכת הכתף בה נתקבלו מעשי שחיתות בצמרת הממשל. שר רווחה בממשלה מוכת חשדות שחיתות מקבל הודעה על החלטת פרקליטות להעמדתו לדין, והעניין חולף אל מול עיני האזרחים ונציגיהם במוסד המכובד הקרוי כנסת ישראל - וכולם מושכים כתף.

שר בכיר מואשם בשוחד, ונדמה שלאף אחד לא אכפת

טלטלה בליכוד? מה פתאום. החשדות נגד חיים כץ לא מטרידים שם אף אחד. במפלגה הפעלתנית הזו, בה תמיד עסוקים בשיבוצים, דירוגים ובאיש או אשת השעה הבא/ה, אפילו לא התקדמו לברך את הח"כית המיועדת הבאה ברשימה. נדמה שלא תופסים או לא מדמיינים את כץ מתפטר כדי לעמוד למשפט.

תקדימי בית המשפט העליון יחייבו אותו להתפטר, אבל אז מה? יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, חשוד בעבירות חמורות, והוא בדיוק יצא לסיבוב ראיונות בכל כלי התקשורת. רק בימים האחרונים של חודש מאי ביטן הספיק לעשות את גלי צה"ל, תוכנית בוקר בערוץ 10, פאנל בתוכנית מוצ"ש של 10, ראיון קאמבק בערוץ 2 - וזו רק ספירה מקרית מן הזיכרון. חשבתם שחקירות פליליות יניסו אותו מן הציבוריות הישראלית? אז חשבתם סתם.

אם כך כץ וביטן, שניים מן האנשים החזקים במדינה, אז למי בכלל אכפת שהוגש כבר כתב אישום במעשי אלימות נגד ח"כ הספסלים האחוריים, אורן חזן. חצי שנה חלפה מאז, והמשפט אפילו לא נפתח. מה הבהלה? מה המהירות? חזן או הפרקליטות מתיימרים בכלל לשמש לנו דוגמה?

ומדוע שלא יגרור רגליים, אם בחקירה הפלילית החשובה במדינה, מדגים ראש הממשלה נתניהו איך עושים תרגילי טרפז כדי לדחות פגישות עם השוטרים ובמקביל עושים פליק-פלאקים מפוארים כדי להנדס ועדה חשובה אשר תלקט לראש הממשלה מפכ"ל כראות עיניו.

כץ ככל הנראה ייאלץ להתפטר, ויכול היה להודיע זאת מיד לאחר קבלת החלטת הפרקליטות, אבל אם ליועץ המשפטי לוקח שנתיים (או יותר? מי כבר סופר) להתקדם עם המשפט נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, מדוע שר הרווחה צריך להקדים את המאוחר? הנה, גם נגד השר דרעי יש חקירות, ואין לדעת, כל אחד חף עד שהוכחה אשמתו, ובסך-הכול מדובר רק בפעם שניה, מה כבר קרה?

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה לא ממהרים לשום מקום. הציבור ממילא אדיש, אז אפשר למרוח את כולם, כל הזמן. פיהוק, והקיץ מעבר לסיבוב. אולי יקיץ הקץ הפוליטי על הממשלה ה 34 לפני שאביחי מנדלבליט יהיה חייב לקבל הכרעה.