אובר פותחת בפריז מעבדה לפיתוח מכוניות מעופפות

אובר פועלת עם שותפות כמו בואינג ונאס"א כדי לפתח את זרוע התעופה שלה • החברה מתכוונת להשקיע 23.5 מיליון דולר במיזם בחמש השנים הבאות

חברת אובר הודיעה על פתיחת מעבדה בפריז, שתתמקד בפיתוח מכוניות מעופפות. המעבדה תיפתח בסתיו, והחברה תשקיעה בה 23.5 מיליון דולר בחמש השנים הבאות. זה יהיה מרכז המחקר והפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה"ב, והוא יעסוק בתחומי למידת המכונה והראייה הממוחשבת. החברה ציינה כי הקמת מרכז הפיתוח בפריז יסייע לה לעבוד מול רגולטורים אירופאים בתחום התעופה.

אובר פועלת עם שותפות כמו בואינג ונאס"א כדי לפתח את זרוע התעופה שלה. החזון הוא להציע נסיעות אוויריות באיזורים עירוניים צפופים כדי לקצר את זמני הנסיעה, במכוניות שיהיו אוטונומיות וחשמליות. בנוסף, החברה אמרה בעבר כי השירות יציע נסיעות שיתופיות בלבד כדי לשמור על מחירים נמוכים.

אובר הולכת בעקבותיהן של חברות טכנולוגיה אחרות שהקימו מרכזי פיתוח בפריז. פייסבוק הקימה מרכז AI בפריז לפני שלוש שנים, ודיפמיינד, חברת מחקר הבינה המלאכותית של אלפבית, מתכננת לפתוח מעבדה בפריז בנוסף למעבדה הראשית שנמצאת בלונדון.

"לפני כמעט עשור הרעיון להקים את אובר התחיל מהצורך להשיג הסעה במהלך לילה קר בפריז" אמר אריק אליסון, ראש תחום התעופה באובר. "אנחנו מתרגשים מהקמת מרכז הטכנולוגיות המתקדמות החדש שלנו בעיר בה הכל התחיל".