ירידות בסיום המסחר בבורסות אירופה

המדד האיטלקי FTSE MIB יורד בכ-1.2% • משלחת אמריקאית נפגשה אתמול עם משלחת מצפון קוריאה כהכנה למפגש אפשרי בין שני המנהיגים • היום לא מתקיים מסחר בארה"ב ובבריטניה • בורסת אסיה נסגרה במגמה מעורבת

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בירידות. המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. הבורסות בבריטניה והבורסות בארה"ב לא ייפתחו היום בשל חגים. 

 

המסחר באירופה נפתח על רקע חוסר ההצלחה להקים ממשלה באיטליה. איטליה נקלעה אמש למשבר פוליטי וחוקתי, כאשר מי שהיה מיועד לתפקיד ראש הממשלה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי לא הצליח להרכיב ממשלה בעקבות וטו שהטיל נשיא איטליה על מינויו של כלכלן איטלקי המתנגד לאירו ולאיחוד האירופי לתפקיד שר האוצר. המדד האיטלקי 
FTSE MIB נסחר בעליות, אך כעת עבר לירידות של כ-1.2%.

במקביל, ביום שישי האחרון איבד מדד IBEX של המניות בבורסת מדריד 1.7% אחרי שמפלגת האופוזיציה הראשית במדינה הגישה הצעת אי אמון שיכולה להפיל את ממשלתו של מריאנו ראחוי. המדד הספרדי עולה בבוקר, אך כעת עבר לירידות קלות.

אתמול נפגשו משלחת אמריקאית ומשלחת מצפון קוריאה בגבול בין צפון קוריאה לדרום. מדובר בהכנה לפגישה שעשויה להתקיים בין נשיא ארה"ב דולנד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. זאת לאחר שבסוף השבוע טראמפ הודיע כי הפגישה תבוטל ובהמשך חזר בו ואמר שיכול להיות שתצא לפועל לבסוף. 

טראמפ צייץ אמש כי "אני מאמין שלצפון קוריאה יש פוטנציאל אדיר ויום אחד היא תהפוך למעצמה כלכלית. קים ג'ונג און מסכים איתי על זה. זה יקרה!".