מימון המונים להפחתת החוב: מלזיה מקבצת נדבות מהאזרחים

חובה של מלזיה עומד על 251 מיליארד דולר - 80% מהתמ"ג השנתי של המדינה • הקרן תיקרא "קרן תקווה למלזיה"

ראש ממשלת מלזיה התיר מוחמד / צילום: רויטרס
ראש ממשלת מלזיה התיר מוחמד / צילום: רויטרס

מלזיה הקימה קרן שהציבור יכול לתרום לה כסף כדי לסייע לממשלה החדשה לפרוע את החוב הלאומי הגבוה, מסר משרד האוצר היום (ד'), וסיפק את מספר חשבון הבנק של הקרן.

ראש הממשלה החדש-ישן מהתיר מוחמד רואה בעדיפות גבוהה את הפחתת החוב של המדינה, שעומד על טריליון רינגיט (251 מיליארד דולר) או 80% מהתמ"ג השנתי של מלזיה - מאז שהוא ניצח במפתיע את קודמו נאג'יב רזאק, שהסתבך בשערוריות שחיתות בבחירות שהתקיימו ב-9 במאי.

קרן פרטית קודמת של גיוס המונים, "אנא עזרו למלזיה", קיבלה תרומות בסך 3,500 דולר באתר GoGetFunding במסע סיוע להפחתת החוב של המדינה.

"בשל ההתפתחות הכלכלית האחרונה והחשש הגובר בקרב האנשים ממצב החובות הנוכחי של האומה, יש סימנים למודעות של הציבור ולנכונות להושיט תמיכה לממשלה", נאמר בהודעת משרד האוצר. "האם רוצה בצורה וולונטרית לחלוק את רווחיו עם הממשלה כדי להקל את הנטל".

הקרן החדשה תיקרא "קרן התקווה של מלזיה". משרד האוצר פרסם את שמו של בנק מקומי ומספר חשבון לתרומות שחייבות להיות במזומן ובמטבע המקומי.

הממשלה הפכה אמנם את צמצום החוב הציבורי לעדיפות גבוהה, והתחייבה לבחון מחדש פרויקטים גדוליים, לצמצם כמה גופים ציבוריים ולקצץ בשכר שרי הממשלה, אבל במקביל היא גם מבטלת מס מוצרים ושירותים, מה שיפגע בהכנסותיה.