סכסוך העבודה בפסגות: פעילות החברה תושבת היום

מבית ההשקעות נמסר כי "הנהלת פסגות מנהלת מו"מ בשקיפות, באחריות ובתום-לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי" • העובדים: "התבצרות ההנהלה בעמדותיה מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למו"מ.. כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במו"מ"

ברק סורני / צילום: תמר מצפי
ברק סורני / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי בית ההשקעות פסגות צפוי להשבית היום (א') את פעילות החברה למשך יום אחד, וזאת לראשונה ו"לאחר כשנתיים של משא-ומתן", כדברי ארגון כוח לעובדים שבו מאוגדים העובדים. אמש נמסר כי "במסגרת השביתה לא יהיה מענה במוקד השירות, לא תהיה קבלת קהל, פעילות מערך התפעול תושבת, לא יתקיימו פגישות שיווק ולא יתבצעו שיחות שימור".

לדברי כוח לעובדים "עובדי החברה מוחים על דרישות סף נוקשות מצד ההנהלה במשא-ומתן ובראשן הדרישה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות של החברה". בראש הוועד בפסגות עומד שלומי לוגסי שמציין כי "בתחילת מאי הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בשתי ישיבות משא-ומתן שהתקיימו מאז לא חל כל שינוי בעמדת ההנהלה".

מבית ההשקעות נמסר כי "הנהלת פסגות מנהלת משא-ומתן בשקיפות, באחריות ובתום-לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על כך שוועד העובדים החליט לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על ועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא-ומתן. הנהלת החברה פועלת על מנת להעניק שירות ללקוחות פסגות".

מנגד, העובדים אומרים כי "התבצרות ההנהלה בעמדותיה, מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למשא-ומתן כמו תמחור הרווחה בחברה ומידע בסיסי כמו כתובות המייל של העובדים. כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במשא-ומתן... החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים, ובה בעת רבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות, מקבלים שכר מינימום... באם תתמיד הנהלת החברה בסירובה להעברת מידע והצבת דרישות דרקוניות, בכוונת וועד העובדים להרחיב את השביתה".