וולמארט משיקה שירות קניות אישי אונליין בעזרת סמס

ג'טבלק הוא שירות חדש שמציעה ענקית הקמעונאות: הלקוחות יוכלו להתייעץ עם רובוטים ולקבל מוצרים עד הבית

וולמארט / צילום: רויטרס
וולמארט / צילום: רויטרס

ענקית הקמעונאות וולמארט השיקה בסוף השבוע שירות קניות אישי אונליין, שמופעל באמצעות הודעות טקסט. השירות ששמו ג'טבלק (Jetblack), או בקיצור J, מאפשר ללקוחות לבקש בקשות שונות ולשאול שאלות בהתכתבות. מי שמשיב ללקוחות הם בוטים אוטומטיים וגם קונים מקצועיים ואנושיים שמטרתם לסייע להם למצוא את המוצר המתאים ולבסוף גם להשלים עבורם את הקנייה.

כך למשל, משתמש יכול לשלוח הודעה בה הוא שואל את J על מתנת יום הולדת לילדה בת 5 או על הטלוויזיה המומלצת ביותר עבור משפחתו. תוך 5-10 דקות הוא יקבל מענה מהשירות, שיכול להציע מוצרים מוולמארט ומרשתות נוספות. לאחר שהלקוח יאשר שברצונו לקנות את המוצר שהוצע, השירות יזמין את המוצר עבורו וידאג למשלוח עד ביתו של הלקוח. בנוסף, לקוחות יכולים לצלם פריט מסוים שברצונם לקנות ו-J ימצא אותו עבורם.

השקת ג'טבלק היא צעד נוסף במלחמה של וולמארט באמזון ובניסיון שלה להישאר רלוונטית, גם עבור מי שקונה אונליין. עד היום וולמארט עיצבה מחדש את האתר שלה ושיפרה את חווית ואפשרויות ההזמנה אונליין, בנוסף לצעדים נוספים. ג'טבלק הוא העסק הראשון שצומח מחממת הסטארט-אפים של וולמארט, Store No. 8. בראשו עומדת ג'ני פלייס, המייסדת המשותפת של Rent the Runway, שירות אונליין שמאפשר להשכיר בגדי מעצבים לטווח קצר. פלייס הצטרפה לוולמארט בשנה שעברה כדי לפתח שירותי קנייה מותאמים אישית. בשיחה עם בלומברג היא אמרה כי השירות מבצע פיילוט כבר שמונה חודשים, וכי לקוחות הפיילוט קנו כ-10 פריטים בשבוע בממוצע. היא הוסיפה כי "ג'טבלק מאפשר לקנות בצורה יעילה יותר. המפתח הוא להציע את המוצרים הנכונים לצרכן הנכון - ממגבות נייר ועד קופסאות תכשיטים".

השירות יפעל בתחילה במנהטן ובברוקלין בלבד, כאשר בהמשך החברה מעוניינת להרחיב אותו לאזורים נוספים. קהל היעד של השירות הוא ככל הנראה בעיקר אמהות, אם לשפוט לפי הססמאות הפרסומיות שמשווקות אותו. "ג'טבלק הוא הדרך הפשוטה ביותר לקנות עבור אמהות עסוקות" ו"כל המוצרים נבחרו ונבדקו על-ידי אמהות מניו-יורק עליהן את יכולה לסמוך".

הצטרפות לשירות היוקרתי עולה דמי מנוי של 50 דולר לחודש. לשם השוואה, מנוי לשירות אמזון פריים שמבטיח משלוחים מהירים חינם עולה 119 דולר לשנה שלמה. גם ג'טבלק מספק משלוחים של מוצרים ביום ההזמנה או ביום למחרת ללא דמי משלוח, כשהיתרון הנוסף שלו הוא שאין צורך אפילו לבצע את הקנייה עצמה, והמלאכה הזו נותרת בידיהם של הבוטים והקונים המקצועיים.

בנוסף, אין סכום מינימום להזמנה דרך ג'טבלק, ניתן לעטוף מוצרים בעטיפת מתנה ללא חיוב נוסף, ובמקרה בו הלקוחות מעוניינים להחזיר מוצר מסוים, הם נדרשים לשלוח הודעת טקסט בלבד, ועובדי החברה יגיעו לאסוף אותו בעצמם מביתו של המזמין. לא ניתן להזמין אוכל באמצעות השירות, אלכוהול או תרופות מרשם.

הרשמה לשירות מותנית בקבלת הזמנה לכך, אך ניתן להצטרף לרשימת המתנה, אליה נרשמו כבר אלפי ממתינים, לדברי פלייס. תהליך ההרשמה מתחיל בשיחת טלפון של 10 דקות בה אנשי השירות יבינו מה המותגים האהובים על הלקוח, המוצרים שהוא מזמין באופן תכוף ועוד.