רגע לפני שהמנכ"ל מוחלף: ענת לוין מתפטרת מכלל ביטוח

מנהלת ההשקעות הראשית של כלל ביטוח התפטרה היום לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד

ענת לוין / צילום: איל יצהר
ענת לוין / צילום: איל יצהר

ימים מעטים לפני שהדירקטוריון של כלל ביטוח בוחר מנכ"ל או מנכ"לית במקום המנכ"ל הפורש איזי כהן, שאמור לעזוב את תפקידו במהלך החודש, אלא אם יאריך את כהונתו במקצת, ענת לוין עוזבת את כלל ביטוח. לוין, מנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים בקבוצת כלל ביטוח, הייתה לאורך שנים למקורבת מאוד לכהן, שלדעת רבים הוא ראה בה בעבר כיד ימינו. בימים אלה, ככל הידוע, לוין התמודדה על תפקידו של כהן, שהודיע על פרישתו לפני כשלושה חודשים.

כלל ביטוח הודיעה הערב במפתיע לבורסה כי לוין התפטרה מתפקידה. ככל הידוע היא הגישה את מכתב ההתפטרות היום אחר הצהריים. בסביבת של לוין רואים במהלך כניקוי שולחן לכל מי שייבחר להחליף את המנכ"ל כהן, במהלך שגם לא אמור למנוע מינוי שלה למנכ"ל אם הבורד ייבחר בכך.

לוין נמצאת בכלל ביטוח מאז תחילת 2015, לפני כשלוש שנים וחצי. היא הגיעה לקבוצת כלל ביטוח כמשנה למנכ"ל, במה שהיה חזרה לשיתוף פעולה עם המנכ"ל כהן לאחר שבע שנות פרידה. בסיבוב הראשון שלהם יחדיו הם היו במגדל, גם שם כמנכ"ל ומנהלת השקעות ראשית. לוין הגיעה לכלל ביטוח לאחר שורת תפקידים בכירים, בקבוצת מגדל, שם גם הייתה לפרק זמן קצר מנכ"לית הקבוצה, וכאמור גם מנהלת ההשקעות הראשית, ובבנק הפועלים, שם כיהנה כחברת הנהלה וראשת חטיבת שווקים פיננסים.

בעבר נקשר שמה כמועמדת מובילה לתפקיד המפקחת על הביטוח ושוק ההון, כשלאורך השנים היא גם שימשה כחברה מרכזית בצוותים בולטים שניסחו צעדי רגולציה, בהם ועדת חודק לאסדרת שוק האשראי העסקי החוץ בנקאי. נציין כי בקרוב תסיים דורית סלינגר את תפקיד כממונה על רשות שוק ההון, ובעבר היו שהעריכו שגם הפעם לוין תהיה מועמדת לתפקיד. לפי שעה הערכות הן כי התפקיד יוצע לעו"ד מיה ליקוורניק.

ענת לוין, שנוסף על מערך ההשקעות גם אחראית על מערך הכספים של הקבוצה, מסרה הערב כי "אחרי כמעט ארבע שנים מרתקות ומלאות בעשייה, הודעתי היום שאני מסיימת את תפקידי וממשיכה הלאה בקריירה המקצועית שלי. אני מסתכלת אחורה בסיפוק רב על ההישגים ומסתכלת קדימה בסקרנות לקראת האתגרים שמציב העולם הפיננסי בשינויים הטכנולוגיים והרגולטורים בו".