נעילה מעורבת בוול סטריט; פייסבוק ונטפליקס רשמו ירידות

אמזון ואלפאבית, חברת האם של גוגל, רשמו ירידות • תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עולות לכ-3%

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר היום (ה') בוול סטריט ננעל בתנודתיות וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. באסיה נרשמו עליות שערים, ובאירופה נרשמה נעילה שלילית.

 

לרגע נראה שכל החששות שצבעו את המסכים באדום נעלמו והמשקיעים אופטימיים כאילו נעלמו הסיכונים בעולם. החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו-יורק עולים מה שיקרין באופן חיובי על המסחר. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים חזרו לעלות והן נסחרות קרוב מאוד לרמת 3% רמה שנחשבת לרמה משמעותית למשקיעים. לכל ברור כי השווקים הפיננסים הולכים לתקופה ארוכה של תנודתיות כשביומיים האחרונים המטוטלת נוטה לעליות.

מנכ"ל ג'י פי מורגן צוטט היום בכלי התקשורת בארה"ב לקראת פגישת ה-G7 כאומר שהנשיא טראמפ צריך להיזהר במה שהוא מבקש, בכל הנוגע להסכמי סחר פרטניים בין ארה"ב לשאר מדינות העולם. לכאורה מדובר בשיפור התנאים עבור ארה"ב - נתון חיובי אך לא בטוח שהאינטרס האמריקאי הוא לטלטל את שאר כלכלות העולם כי הרי אם שותפות הסחר של ארה"ב ייקלעו לקשיים לא יהיה עם מי לעשות עסקים.

מניות הפיננסים הגדולות המשיכו לרכז עניין לאחר שבתחילת השבוע טולטלו בשל חשש מחשיפה גדולה מידי לכלכלה האיטלקית אך אמש תיקנו מניות אלה. מרכזות עניין: דויטשה בנק , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס .

טוויטר  צפויה לגייס מיליארד דולר באג"ח להמרה. טוויטר מצטרפת לטרנד החדש של חברות הטכנולוגיה הגדולות שמגייסות כספים באג"ח להמרה. נתון מעניין שפורסם היום בארה"ב מדבר על כך שכמחצית מהאג"ח להמרה שהונפקו בשנה האחרונה היו של חברות טכנולוגיה, מה שמשקף שכלול, בגרות ואמון של המשקיעים בחברות אלה. טוויטר נמצאת בתקופה טובה למדיי בעיקר לאחר המשבר אליו נקלעה פייסבוק  הן בפרשת קיימבריג' אנליטיקה והן לאחר פרישת המייסדים של האפליקציה הפופולרית ווטטסאפ. 

מדד הטק רשם ירידות של כ-0.7%, מובל על ידי פייסבוק ונטפליקס , שרשמו כל אחת ירידה של למעלה מ-1.5%. גם אמזון  ואלפאבית , חברת האם של גוגל, רשמו ירידות.