אפל: אפליקציות שכורות מטבעות דיגיטליים לא רצויות באייפון

החברה פרסמה כללים חדשים עבור חנויות האפליקציות שלה, שאוסרים על כריית מטבעות דיגיטליים באמצעות מערכות ההפעלה של כל הפלטפורמות שלה - iOS ,macOS וגם watchOS ו-tvOS

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אפל פרסמה כללים חדשים עבור חנויות האפליקציות שלה, שאוסרים על כריית מטבעות דיגיטליים באמצעות מערכות ההפעלה של כל הפלטפורמות שלה - iOS ,macOS וגם watchOS ו-tvOS שמפעילות את אפל ווטש ואפל TV.

הצעד הראשון של אפל נגד אפליקציות מסוג זה היה בחודש מארס. אז אפל הסירה אפליקציה בשם Calendar 2 מחנות האפליקציות למק, לאחר שהחלה לכרות מטבעות דיגיטליים ממכשירי המשתמשים בתמורה לפיצ'רים משודרגים באפליקציה. מפתח האפליקציה אמר אז כי הסיבה להסרתה הייתה הפרה של הכלל של אפל, לפיו "אפליקציות לא ירוקנו את סוללת המכשיר במהירות, ייצרו חום רב במכשיר או ייצרו עומס על המשאבים שלו".

כעת אפל מתייחסת ספיציפית לנושא מטבעות הקריפטו בקווים המנחים לאפליקציות. החוקים קובעים כי אפליקציות שכורות מטבעות קריפטו יורשו אך ורק במקרים בהם הכרייה נעשית מחוץ למכשיר עצמו, למשל בענן.

עוד קובעים הכללים החדשים כי אפליקציות של ארנקים למטבעות דיגיטליים יתאפשרו רק בתנאי שפיתחו אותם ארגונים, ואפליקציות שמאפשרות סחר בבורסות קריפטו יתאפשרו רק אם הן שייכות לבורסות עצמן. באופן דומה, אפל תאפשר לאפליקציות הנוגעות להנפקות ICO להימצא בחנויות שלה רק אם הן חוקיות ושייכות לחברות או לגוף מאושר אחר.

במסגרת החוקים החדשים, אפל אף אוסרת על אפליקציות שיציעו למשתמשים לקבל מטבעות קריפטו בתמורה לפעולות כמו הורדת אפליקציות אחרות.