8200 | פודקאסט

"אין אדם בעולם שמתעסק בסייבר, שלא מכיר את השם 8200"

03/03: יוסי נער, סייבריזן • אחרי שגייסה 200 מיליון דולר, בין היתר מסופטבנק, חברת סייבריזן (Cybereason) הישראלית ממשיכה לצמוח ולגייס עוד עובדים ולקוחות • אולם תחילת הדרך לא הייתה פשוטה • ראיון עם יוסי נער, מייסד-שותף בחברה, על סבבי הגיוס והלקוחות הראשונים, גיוס עובדים, וכיצד מבדלים את העסק בתחום הסייבר הצפוף עד מאד

"להסביר שאנו שירות הזמנת מוניות שמאפשר לעשות זאת באינטרנט? זה קל. בעולם הסייבר, יש המון פתרונות כיוון שמדובר בשוק ענק של 100-200 מיליארד דולר בשנה. ולכן כאשר אתה מגיע לשולחן של משקיע או לקוח עם פיתרון, הצד השני אוטומטית מנסה לשים אותך בקופסה - ולהבין אם איזה מוצר אתה מתחרה, או למי אתה דומה. היה לנו אתגר גדול לבדל את עצמנו כדי לגייס כסף ולהביא לקוחות".

הכירו את יוסי נער, שותף-מייסד ו-Chief Visionary Officer בחברת סייבריזן (Cybereason), אשר גייסה באחרונה 100 מיליון דולר מהתאגיד היפני סופטבנק, ובכך הביאה את מצבת הגיוס של החברה לכ-190 מיליון דולר. בראיון לפרק 3 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 3), מספר נער על תחילת דרכה של החברה, המעסיקה כיום כ-350 עובדים בארה"ב, לונדון, יפן וישראל - כיצד גייסו כסף, עובדים והביאו את הלקוחות הראשונים.

אז איך מבדלים את סייבריזן בשוק הסייבר הצפוף? לדברי נער, "יש לך שתי אפשרויות, הראשונה - להגיד שאתה עושה את 'הדור הבא של מוצר X', קרי שיפור של מוצר קיים; השנייה - לייצר לעצמך קופסה חדשה, וזהו תהליך מאתגר, כי במסגרתו נדרש חינוך שוק משמעותי".

"זה דורש מסר מחודד, שמבהיר ללקוח מה אתה עושה, ובעיקר מה אתה לא עושה", הוא מבהיר. "זה אומר לצמצם את המסר, ולהשתמש במינימום מילים שמבהירים איך אתה מבודל - אצלנו, למשל, השימוש בקונספט של 'צייד' תוקפים ברשת, איפשר לאנשים בצד השני להבין היטב מה אנחנו עושים".

סייבריזן הוקמה בשנת 2012 על ידי ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ונער - ומפתחת פתרון אבטחה עבור ארגונים גדולים, המאפשרת ללקוחותיה לפקח על מערכות הארגון - ולזהות תוקפים והתקפות בזמן אמת, ואף לעצור אותם. "אנו מניחים כי תוקפים חכמים יצליחו תמיד לעקוף את מערך ההגנה של חברות, ולפיכך מאפשרים ללקוחות שלנו לאתר את התוקפים בתוך הרשת, 'לצוד' אותם ולמנוע פגיעה ברשת ו/או דליפת מידע רגיש", מפרט נער.

לדבריו, תחילת דרכה של החברה הייתה תקופה מאתגרת, אשר כללה ניסיון לייצר "שוק חדש" בתעשיית הסייבר, ולבדל את הפתרון של סייבריזן מזה של מתחרותיה. הצוות, לדידו, עשה את ההבדל: "אין אדם בעולם שמתעסק בסייבר ולא מכיר את הבולטות של ישראל ויחידה 8200 בתחום. ולכן, כשאתה דופק בדלת ויודעים שאתה מכיר מהמקומות האלה, יקשיבו לך כי מניחים שיש לך משהו מעניין להגיד על התחום".

איך גייסה סייבריזן את הכסף הראשון, לפני הגיוסים הגדולים מסופטבנק? כיצד פנתה ללקוחותיה הראשונים ושיכנעה אותה להשתמש במוצר שלה? והאם פני החברה להנפקה, או למכירה? האזינו לפרק ה-3 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 3), וגלו.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.