הנקראות ביותר

מכרז ערוץ הכנסת: ערוץ 20 עתר לבג"ץ נגד זכיית RGE

לאחר שמועצת הכבלים והלוויין הודיעה כי בעלת ערוץ 10 אמורה להתחיל להפעיל את ערוץ הכנסת ב-1 באוגוסט, בערוץ 20 מבקשים מבג"ץ לעצור את המהלך ● עפ"י הערכות, גם חברת "החדשות" צפויה לעתור נגד ההחלטה

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב / צילום: איל יצהר
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב / צילום: איל יצהר

כשבועיים לאחר ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין לבחור בהצעת RGE, בעלת ערוץ 10, כהצעה הזוכה להפעלת ערוץ הכנסת ל-10 השנים הבאות, הגיש היום (ד') ערוץ 20, שזכה במכרז המקורי ובהמשך נפסל, עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה.

בעתירה מבקש הערוץ לבטל את ההחלטה לבחור ב-RGE, לבטל את ההחלטה שבה נפסלה ההצעה הזוכה שלו ולקבל צו ביניים שימנע את תחילת הפעלת ערוץ הכנסת על-ידי RGE ב-1 באוגוסט, כפי שהחליטה מועצת הכבלים והלוויין.

בעתירה נטען כי בדיקת ההצעות במכרז "התנהלה בחוסר סבירות קיצונית": "מכרז ערוץ הכנסת הפך לדוגמה חריגה של משפטנות יתר", כותבים עורכי הדין יוסי עבאדי ואליזבטה טראב-מידן ממשרד מיתר ליקוורניק, גבע, לשם ושות'. "במשך כשנה ישבו צוותים רבי-משתתפים של משפטנים ובדקו לפרטי-פרטים, בטור ולא במקביל, סוגיה שולית: האם התוכנית העסקית של שתי הצעות (קודם ערוץ 20 ובהמשך RGE - י.כ) במכרז עומדת בתקציב הסגור והידוע מראש של הערוץ... נוצר מצב שבמקום עיסוק בתוכן הערוץ, כמובטח בתנאי המכרז, התקיים עיסוק כפייתי בזוטי דברים של תכנית עסקית לגבי תקציב שהוא נתון וידוע מראש".

טענות אלה של ערוץ 20, שזכה במכרז ערוץ הכנסת במקום בראשון בפער גדול עם 930 נקודות לעומת 822 נקודות של RGE, נוגעות לעובדה שבסופו של דבר הצעתו נפסלה על רקע מה שהוגדר כחוסר התאמה בין פרק התוכן של המכרז לבין התוכנית העסקית שהוצגה בו.

בערוץ טוענים כי בחוות-הדעת הכלכלית שפסלה את זכייתו ישנם ליקויים רבים, ובין השאר היא מתעלמת לחלוטין מחוות-דעת של יועצים כלליים חיצוניים ששכרה המועצה ומעמדת יועצי התוכן שלה. "חוות-הדעת הפוסלת היא חריגה, חסרת תקדים ולוקה בפגמים קשים ומהותיים", נכתב בעתירה.

כזכור, לאחר שבמאי 2017 הודיעה מועצת הכבלים והלוויין כי בחרה בהצעת ערוץ 20 כהצעה הזוכה להפעלת ערוץ הכנסת בעשור הקרוב, בסופו של דבר, לאחר עתירות שהוגשו לבג"ץ על-ידי חברת "החדשות" ו-RGE, נאלצה המועצה לחזור בה מההחלטה, ופסלה את הצעת ערוץ 20. מאז, במשך מספר חודשים נבחנה הצעת RGE, שהגיעה למקום השני, ולאחרונה כאמור הוחלט להכריז עליה כזוכה. בחברת "החדשות" (לשעבר חדשות 2), שהגיעה למקום השלישי במכרז בפער קטן מ-RGE, והיא זאת שמפעילה כיום את הערוץ במשך למעלה מעשור, טרם החליטו האם לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, לאחר שבעבר כבר דרשו לפסול את המכרז כולו.

עו"ד עבאדי, שמייצג את ערוץ 20, מסר: "העתירה הוגשה כי מתחייבת ביקורת שיפוטית של בג"ץ על הייעוץ המשפטי למכרז על ערוץ הכנסת, אשר דחק הצידה את היועצים הכלכליים, יועצי התוכן ואת חברי המועצה, כתב מחדש את התוכניות העסקיות של המתמודדים אף שמדובר בתקציב נתון מראש, וגם הכריע לגבי ההצעות הללו על בסיס פרשנותו לתוכניות העסקיות".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!