עוד עזיבה בתאגיד: סמנכ"לית משאבי האנוש תסיים תפקידה

קרן הראל-הררי הודיעה היום על עזיבה ובכך הפכה לסמנכ"לית השביעית בארגון שפורשת ממנו מאז הקמתו • בכתבה שפורסמה ב"גלובס" לפני מספר חודשים נחשפו שורה של טענות קשות בנוגע להתנהלותה

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

סמנכ"לית משאבי האנוש של תאגיד השידור "כאן", קרן הראל-הררי, הודיעה היום (א') על סיום תפקידה בתאגיד. הראל-הררי, שנמצאת בתאגיד מאז הקמתו, היא הסמנכ"לית השביעית שעוזבת את התאגיד מאז הקמתו.

הראל-הררי ממלאת את תפקיד סמנכ"לית משאבי האנוש בתאגיד השידור מאז מאי 2016, אז החליפה, תחילה באופן זמני, את הסמנכ"לית הראשונה ששימשה בתפקיד, גל שטרנברג. לאחר כמה חודשים היא מונתה לתפקיד באופן קבוע, לאחר שנבחרה באמצעות מכרז שבו הונמכו תנאי הסף לעומת התנאים שנדרשו במכרז הראשון לתפקיד.

בכתבה שפורסמה ב"גלובס" בחודש מארס השנה הועלו שורה של טענות קשות של עובדים בהווה ולשעבר, שנגעו לאופן התנהלותה בתפקיד, הן במישור האישי והן במישור המקצועי. בהמשך, כפי שנחשף ב"גלובס", נפתחה ביקורת של מבקרת הפנים של הארגון, אילה ורדי, בעניינה. הבדיקה נעשתה לאחר שיו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, קיבל תלונה בנוגע להתנהלותה של הראל-הררי, והעביר אותה למבקרת.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שלחו עובדי מחלקת משאבי האנוש הכפופים להראל-הררי מכתב ארוך ומפורט, ובו שורה של טענות קשות הנוגעות להתנהלותה. גם במכתב זה, עליו חתומים כל העובדים הכפופים לה, חוזרות ההאשמות, המלוות בדוגמאות, על כך שהראל-הררי מטילה על העובדים משימות שאינן קשורות לעבודתם אלא לענייניה האישיים, ועל כך שבמחלקה יש אווירה של "טרור והפחדה".

בעקבות המכתב זימן בשבוע שעבר המנכ"ל, אלדד קובלנץ, את העובדים לשורה של שיחות בהן העלו את טענותיהם כלפיה. היום, כאמור, הודיעה הראל-הררי על עזיבת התפקיד, ובתאגיד יחלו בחיפוש אחר אדם חדש לתפקיד, שיהיה השלישי שימלא אותו מאז ההקמה.

מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ, מסר היום: "קרן הראל-הררי היא העובדת הראשונה בתאגיד השידור הישראלי ותרמה לכאן במשך 3.5 שנים, תרומה שאין לה אח ורע במקצוענות, בתבונה, ביעילות ובהקרבה אישית. הצטערתי לשמוע על החלטתה. לקרן יש זכויות בעצם הקמתו וקיומו של השידור הציבורי החדש. אני משוכנע שכל ארגון אליו תגיע יזכה ליהנות מסגולותיה הייחודיות".