בצל מלחמת הסחר: שבוע המסחר בוול סטריט התחיל בירידות

טראמפ הודיע בסוף השבוע על שורה של מכסים חדשים על מוצרים מסין • גוגל משקיעה 550 מיליון דולר בחברה סינית

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid

יום המסחר הראשון של השבוע התנהל היום (יום ב') לכל אורכו בירידות שערים. המסחר באירופה נסחר במגמה אדומה ואסיה נסגרה בירידות. המסחר בוול סטריט נסגר בירידות ביום שישי האחרון. 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף ביום שישי את תוכניתו להטיל מכסי מגן של 25% על מוצרים סיניים ב-1,102 קטגוריות בשווי כולל של 50 מיליארד דולר. בתגובה, הכריזה ממשלת סין כי תטיל מכס עונשין זהה על מוצרים אמריקאיים בשווי כולל זהה. 

בייג'ין מטילה את מכסי העונשין בשני שלבים, ממש כפי שעושה וושינגטון, וקובעת את אותן הכמויות והתאריכים שקובעת ארה"ב. ב-6 ביולי תטיל סין מכסי מגן על מוצרים אמריקאיים בשווי כולל של 34 מיליארד דולר ב-545 קטגוריות - החל בפולי סויה, בשר חזיר ועוף ופירות ים וכלה ברכבי כביש-שטח וכלי רכב חשמליים. מכסי העונשין על המוצרים החקלאיים נועדו לפגוע במדינות שבהן נמצא בסיס הבוחרים של טראמפ, לדברי מקורות שמכירים את תוכניתה של בייג'ין. לאחר מכן תטיל סין מכסי מגן על סחורות אמריקאיות בשווי כולל של 16 מיליארד דולר. המועד שבו יוחל בגביית מכסי מגן על מוצרים אלה - כולל כימיקלים, פחם, נפט גולמי ומכשירים רפואיים - יוכרז במועד מאוחר יותר, לדברי הממשלה. מטוסי סילון מסחריים, מנועי מטוסים וציוד תעופה אחר אינם כלולים ברשימה. 

מחירי הנפט המשיכו לאבד גובה, וההערכות הן כי הגדלת התפוקות על-ידי ערב הסעודית ורוסיה יבססו את המחיר סביב ה-60 דולר, לעומת רמה של 64 דולר בשבוע שעבר. במהלך השבוע ייפגשו ראשי מדינות אופ"ק לדון בעתיד שוק הנפט.

גוגל  משקיעה 550 מיליון דולר באתר האי-קומרס הסיני JD, שמתחרה בענקית עליבאבא. גוגל ו-JD מתכננות לבחון פיתוח של פתרונות קמעונאיים שונים במספר איזורים, ביניהם דרום-מזרח אסיה, ארה"ב ואירופה. 

מלאנוקס  קרובה להסכם פשרה עם הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שדרשה ממנה להחליף את חברי הדירקטוריון. ההסכם בין הצדדים כולל מינוי שניים מתוך שמונת המועמדים שהציעה סטארבורד לדירקטוריון מלאנוקס.  

טבע  דיווחה על שינוי בתוכנית הפיתוח הקליני של התרופה fremanezumab כטיפול למקבצי כאבי ראש כרוניים, שהייתה בשלב המתקדם ביותר של הניסויים הקליניים, שלב 3. טבע הודיעה כי המחקר הגיע לקריטריונים של חוסר תוחלת, ולכן החברה תפסיק את הניסוי במקבצי כאבי ראש כרוניים. עם זאת, הדיווח כמעט ולא השפיע על המניה ביום שישי.